A Flynt márkanév biztosan nem cseng ismerősen idehaza, de még Európában sem túlságosan ismert. Egyelőre. A hollandiai székhelyű céget a korábban a BMW-nél, illetve a Nissan európai részlegénél is dolgozó Daniel Kirchert alapította. Az üzletember egyes források szerint kiváló kínai kapcsolatokkal rendelkezik, így nem csoda, ha a tavalyi évben komoly megállapodást sikerült kötnie a kínai MiracoMotor Technology konszernnel, amely járművek gyártásával és fejlesztésével foglalkozik.
A stratégiai együttműködés keltette életre egy 3,5 tonnás, könnyű teherbírású furgon vízióját. Az újdonságot sokáig csak sejtelmes fotókon lehetett látni, de nemrég már közzétették róla az első hivatalos fotókat is. A Flynt elektromos áruszállító várhatóan 2026-ban kerül a piacokra. Bár kezdetben Nyugat-Európára kívánnak koncentrálni, később az EU valamennyi tagállamában forgalmazni kívánják. Így a Farizon után akár nálunk is újabb kínai furgon jelenhet meg.

Néhány paraméter már most hivatalos. Ezek szerint 8,7-16,5 köbméteres raktérrel rendelkező, akár 1650 kilogrammnyi áru szállítására alkalmas áruszállítóról van szó. Ezek alapján borítékolható, hogy többféle karosszériahosszúságban, illetve tengelytávolságban fog készülni, csak úgy, mint a legtöbb nagy méretű, könnyű teherbírású furgon ebben a kategóriában. Az újdonság 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal rendelkezik és 20 kWh/100 km-es energiafelhasználással számolva egy feltöltéssel körülbelül 500 kilométert tud majd megtenni a gyártó szerint.

Töltését akár 220 kW teljesítményű DC-töltővel is el lehet végezni. Ebben az esetben maga a művelet alig 20 percet vesz igénybe. Nem ez az egyetlen érdekes technikai jellemző a Flynt furgonnal kapcsolatban. A jármű ugyanis letisztult, egyszerű műszerfallal büszkélkedhet, aminek része egy kis műszeregység a kormánykerék mögött, valamint egy 12,8 colos, színes kijelző a multimédia-rendszer kezelésére.
A furgon egyébként a MiracoMotor honlapján is megtalálható, de ott szimplán RoboVan X60-ként emlegetik a modellt. Ismertetője szerint alapvetően olyan áruszállítóról van szó, amelyet a kínai gyártó kifejezetten az európai piacra fejleszt.
