Ferenc pápa szívügyének tekinti a környezetvédelmet, ezért még néhány évvel ezelőtt azt tűzte ki célul, hogy 2050-től karbonsemlegesen működjön a Vatikán. Vállalásához a Mercedes-Benz egy vadonatúj, a G580 EQ-ra épülő pápamobillal járult hozzá, aminek kulcsait a római katolikus egyház vezetője a Szent Péter-bazilika előtt Ola Källeniustól, a Mercedes vezérigazgatójától vette át, alig néhány héttel a karácsonyi ünnepek előtt.

A képre kattintva galéria nyílik:

15 fotó

Az egyedi kialakítású, gyöngyházfehér színű, G-osztályos pápamobilt egy éven át építették, a Vatikánnal együttműködve három ország szakemberei dolgoztak rajta. Technikai paramétereiről nem tudni sokat, mivel a Mercedes sajtóközleményében csupán annyit árultak el, hogy a négymotoros elektromos hajtást kifejezetten a nyilvános szereplésekhez szükséges, lassú utakhoz szabták.

Ha a 116 kWh-s akkumulátorral szerelt, 57 millió forintról induló szériamodellt vesszük alapul, annak 587 lóerős a teljesítménye, melyhez 1163 Nm-es nyomaték párosul. 0-ról 100-ra 4,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 km/óra, míg egy töltéssel több mint 400 kilométer megtételére képes.

Zöld-Mercivel lepték meg karácsony előtt a pápát 6

Fotó: Mercedes-Benz

Zöld-Mercivel lepték meg karácsony előtt a pápát 7

Fotó: Mercedes-Benz

Ami a szemmel is jól látható változásokat illeti, a B oszlopnál elvágták a tetőt, ezzel pedig a hátsó üléssor is eltűnt. A hagyományoknak megfelelően ugyanis itt kapott helyet a pápai emelvény, ahol a 87 éves egyházfő állítható magasságú, forgatható és fűthető ülésben foglalhat helyet.

A Mercedes és a római katolikus egyház ilyesfajta együttműködése csaknem 100 éves múltra nyúlik vissza. Az első pápamobil a Nürburg 460 Pullman volt, amit még 1930-ban készítettek el XI. Piusz pápának, míg az elmúlt évtizedeket a G-osztály különböző generációi kísérték végig.

Zöld-Mercivel lepték meg karácsony előtt a pápát 8

Fotó: Mercedes-Benz

A Mercedes G-osztályos terepjáróját, ami az új pápamobil alapját adta, nemrégiben a Vezess is kipróbálta. A modellt az alábbi tesztben mutattuk be részletesen: