| Röviden – Kia Sportage, negyedik generáció, faceliftes modell, dízel-mild-hibrid hajtással | |
|---|---|
| Mi ez? | A koreai kompakt szabadidőautó spéci csúcsváltozata, összkerékhajtással, nyolcfokozatú automatával és 48 voltos, de teljesen értelmetlen mild-hibrid-rendszerrel, sok extrával |
| Mit tud? | Kényelmes, praktikus, tágas családi autó, számottevő offroad-képességekkel, kiváló ergonómiával és hét év garanciával, reális áron |
| Mibe kerül? | A hatmilliós alap-Sportage-nél pont majdnem kétszer drágább a mindent tudó csúcsmodell: 11,65 millió forint a tesztautó listaára |
| Kinek jó? | A csúcs-Sportage kényelmes hosszútávfutó, amely egy alap-közeli X3-as áráért ad nagyon-nagyon sok extrát és helyet, páratlanul hosszú jótállási idővel. Aki nem emblémát, hanem autót akar venni ebben a kategóriában, boldog lesz a fullos Sportage-dzsel. |
Egy: az emissziós előírások szigorodásával egyre inkább muszáj lesz minden benzines vagy dízel személyautót részben villamosítani, két okból. Egyrészt nem lehet megengedni azt a luxust, hogy lassításkor a fékeken melegítsük el az olajégetésből előállított mozgási energiát: ezt a lendületet át kell alakítani és el kell tárolni, hogy gyorsításkor megint elő lehessen venni, így üzemanyagot spórolva és emissziók csökkentve. Másrészt a kontrollált üzemanyag-égetés lelassítja a gázreakciót, ezt viszont remekül lehet(ne) egy kis extra elektromos meglódulással kompenzálni.




Kettő: ezt a hibridizációt viszont nem érdemes a meglévő, hagyományos technikai elemekhez mintegy hozzácsapva, lustán elvégezni – mint ezt az egykori Peugeot dízel-hibridek után most a Kia is tökéletesen bemutatta. Az új Sportage jó autó, az új dízel-mild-hibrid csúcsmodell meg pláne, csak épp a hibridségének nincs se értelme, se haszna a gyakorlatban.







