Az új rendszernek megfelelően az FIA a saját mérései és a csapatok közlései alapján nyilvánosságra hozta az időmérőt követően a versenyre megtankolt autók tömegét. Az egyszerűség kedvéért mi azonban már csak az üzemanyag súlyát és az első kiállásig várható körök számát rendeztük táblázatba.
Amint látható, Jenson Button most nem volt sokkal nehezebb a holnap mögüle rajtolóknál, de így is van két környi fórja. Az is nyilvánvaló – és teljesen ésszerű -, hogy Sebastian Vettel rajtbüntetés miatt a lehető legjobb hely elérése érdekében a legkönnyebb autóval körözött az időmérő harmadik szakaszában.
Alonso ugyan a leglassabb volt a Q3-ban, de a spanyol nem volt teljesen teletankolva, az igazi “nehézfiúk”, akik szinte biztosan egy kiállással próbálják végigcsinálni a futamot Heidfeld, Kovalainen, Massa és Buemi lesznek.
Természetesen ezek az adatok csak száraz körülmények között irányadók, a vizes pályán az autók kevesebbet esznek, és az eső – még attól is függően, hogy a futam előtt vagy közben ered el – alaposan megváltoztathatja a stratégiákat.
| Rajthely | Pilóta | Üzemanyag (kg) | Első etap (kör) |
| 1. | Jenson Button | 55 | 23 |
| 2. | Jarno Trulli | 51,5 | 21 |
| 3. | Timo Glock | 51,5 | 21 |
| 4. | Nico Rosberg | 51 | 21 |
| 5. | Mark Webber | 51 | 21 |
| 6. | Robert Kubica | 58 | 24 |
| 7. | Kimi Räikkönen | 57,5 | 24 |
| 8. | Rubens Barrichello | 59,5 | 25 |
| 9. | Fernando Alonso | 75,5 | 31 |
| 10. | Nick Heidfeld | 87 | 36 |
| 11. | Kazuki Nakajima | 78,4 | 32 |
| 12. | Lewis Hamilton | 63 | 26 |
| 13. | Sebastian Vettel | 42 | 17 |
| 14. | Heikki Kovalainen | 83 | 35 |
| 15. | Sebastien Bourdais | 65,5 | 27 |
| 16. | Felipe Massa | 84,5 | 35 |
| 17. | Nelson Piquet | 76,9 | 32 |
| 18. | Giancarlo Fisichella | 75,5 | 31 |
| 19. | Adrian Sutil | 50,5 | 21 |
| 20. | Sebastien Buemi | 81,5 | 34 |




