Rossz vége lehet a késői kezdésnek
Szinte garantált a felhőszakadás a versenyen
A meghibásodásoktól tart a csapat
Holnapra szeretne meggyógyulni végre
8 fotó

Ki meddig bírja?

Ki meddig bírja?

Az új rendszernek megfelelően az FIA a saját mérései és a csapatok közlései alapján nyilvánosságra hozta az időmérőt követően a versenyre megtankolt autók tömegét. Az egyszerűség kedvéért mi azonban már csak az üzemanyag súlyát és az első kiállásig várható körök számát rendeztük táblázatba.

Amint látható, Jenson Button most nem volt sokkal nehezebb a holnap mögüle rajtolóknál, de így is van két környi fórja. Az is nyilvánvaló – és teljesen ésszerű -, hogy Sebastian Vettel rajtbüntetés miatt a lehető legjobb hely elérése érdekében a legkönnyebb autóval körözött az időmérő harmadik szakaszában.

Alonso ugyan a leglassabb volt a Q3-ban, de a spanyol nem volt teljesen teletankolva, az igazi “nehézfiúk”, akik szinte biztosan egy kiállással próbálják végigcsinálni a futamot Heidfeld, Kovalainen, Massa és Buemi lesznek.

Természetesen ezek az adatok csak száraz körülmények között irányadók, a vizes pályán az autók kevesebbet esznek, és az eső – még attól is függően, hogy a futam előtt vagy közben ered el – alaposan megváltoztathatja a stratégiákat. 

Rajthely Pilóta Üzemanyag (kg) Első etap (kör)
 1.  Jenson Button  55  23
 2.  Jarno Trulli  51,5  21
 3.  Timo Glock  51,5  21
 4.  Nico Rosberg  51  21
 5.  Mark Webber  51  21
 6.  Robert Kubica  58  24
 7.  Kimi Räikkönen  57,5  24
 8.  Rubens Barrichello  59,5  25
 9.  Fernando Alonso  75,5  31
 10.  Nick Heidfeld  87  36
 11.  Kazuki Nakajima  78,4  32
 12.  Lewis Hamilton  63  26
 13.  Sebastian Vettel  42  17
 14.  Heikki Kovalainen  83  35
 15.  Sebastien Bourdais  65,5  27
 16.  Felipe Massa  84,5  35
 17.  Nelson Piquet  76,9  32
 18.  Giancarlo Fisichella  75,5  31
 19.  Adrian Sutil  50,5  21
 20.  Sebastien Buemi  81,5  34