Igencsak szerencsétlen baleset történt nemrég Salt Lake City közelében (USA): egy kamion darálta le a képeken látható Ferrari F40 oldalát, majd a sofőr egyszerűen elhajtott a helyszínről.

A legendás sportautó tulajdonosa híres autógyűjtő, az instán supercar_ron néven fut, aki közösségi oldalán osztotta meg a részleteket. Elmondása szerint június 28-án, szombaton este 21:58 körül (helyi idő szerint) haladt dél felé az I-15-ös autópályán, amikor a tanker nekiment autója oldalának is kiforgatta a sávból, ahogy a rendőrök szokták az üldözött autót (PIT manőver).

Húsba vágó balesetbe keveredett egy legendás sportautó 1

Mire az F40 tulajdonos vissza tudta szerezni az irányítást a Ferrari felett, a kamion már messze járt, állítólag még csak nem is lassított.

A baleset komoly károkat okozott az F40-ben és a felnit is lenullázta. A tulajdonos által megosztott videón jól látható, ahogy a kompozit rétegek szinte „leválnak” az autóról. Megsérült a bal oldali ajtópanel, a hátsó sárvédő, a küszöb és a hátsó lökhárító is.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Supercar and hypercar collector in Utah (@supercar_ron) által megosztott bejegyzés

 

A balesetről megosztott képekből úgy tűnhet, hogy ez egy F40 LM, amely a modell versenypályákra optimalizált változata, de supercar_ron korábban is posztolt már fotókat a sima F40-ről, ugyanebben a színben, ugyanezzel a rendszámmal, szóval vélhetően az alapváltozat kapott új karosszériaelemeket, így kiköpött mása az LM-nek, amelyből egyébként mindössze 19 darab készült és a még épségben lévő példányok csillagászati összegekért cserélnek gazdát egy-egy árverésen (1 milliárd forint környékén).

Az F40 LM (Le Mans) tényleg pályaautó, a 2,9 literes V8-as motor ebben a konfigurációban 720 lóerőt teljesít, és minden ízében arra készítették fel, hogy versenyezzen. Ez a változat közel 200 kg-mal kevesebbet nyomott, módosították a felfüggesztést, a sebességváltót, a műszerfalat, a karosszéria egy részét és persze a motort. Két dologról könnyen azonosítható az utcai F40 ellenében, a bukólámpák helyett alkalmazott, plexi mögé bújtatott fix fényszórókról, illetve a hátsó szárny vízszintes része nem színre fújt egyszerű elem, hanem több fokozatban állítható versenyautós szárny. 

Nézd, és főleg hallgasd meg, hogy szól az F40 LM, amikor Jacques Laffite korábbi Forma-1-es pilóta vezeti:

 

Az F120 B néven is ismert Ferrari F40 LM teljesítményét 720 lóerőre növelték, ami a bajnokságok által megkövetelt korlátozások nélkül akár 760 lóerő is lehetett volna. Az 1990-es években ilyen számok elképzelhetetlenek voltak egy eredetileg utcai használatra született sportautó esetében.

Az alap F40-ből összesen 1337 példány készült 1987 és 1996 között, annak teljesítménye 470 lóerő, nyomatéka 577 Nm. Végsebessége 324 km/óra.

Nézz képeket a csodás F40-ről: 

9 fotó

Nem is olyan rég írtunk itt a Vezessen egy hasonlóan fájdalmas F40-balesetről: