Nem mindegy azonban, milyen típusról szólnak a táblázatok, és melyik modell alkatrészeit mutatják a robbantott ábrák.
Ha egy tucatautó többmilliós sorozatáról van szó, valószínűleg csak kényszerből lapozunk el a rádió működését részletező fejezetig, és jó eséllyel a motortéri csatlakozók felsorolását is unottan görgetjük végig. Efféle száraz adathalmazt csak akkor böngész az ember szívesen, ha valódi érzelmi kapocs fűzi a géphez.

Ferrari F40

Ez volt az utolsó típus, melyre a halála előtt a gyárat alapító Enzo Ferrari az áldását adta. 1987 és 1992 között alig több mint 1300 darabot gyártottak belőle, és a maga idején az F40 a világ leggyorsabb közúti autója volt. 2,9 literes 471 lóerős motorjához ötsebességes, manuális váltó párosul, a csúcsnyomaték 577 Nm. 0-ról 100 kilométer/órára 4,6 másodperc alatt gyorsul az F40, amihez manapság aukciókon lehet hozzájutni, és az árak 800 millió forinttól felfelé indulnak.

3 fotó

A Ferrari F40-nél ez a kötődés még akkor is működik, ha életünkben legfeljebb álmaink garázsában parkol a vörös legenda. Épp emiatt kihagyhatatlan élmény az a gyári kézikönyv, amelyet az interneten bárki végiglapozhat – elég egy kattintás, és máris mi is átlapozhatjuk az ikonikus olasz sportkocsi műszaki leírását.
Ez a 134 oldalas kézikönyv valódi pornó az autórajongóknak 4
Ez a hiteles forrás, ennél közelebb nem juthatunk az igazi menetteljesítményi adatokhoz. Érdekesség, hogy a Ferrari F40-est mint az első 200 mérföld/órás határt áttörő modellt hirdették, és szinte minden oldalon ennyi a végsebessége (kilométerben 324 km/óra). A hivatalos leírás az 1992-es, Egyesült Államokba szánt példányok esetén viszont 313 km/órás végsebességről ír, ami 194,5 mérföld/óra.
Ez a 134 oldalas kézikönyv valódi pornó az autórajongóknak 5

Ha pedig valaki otthon szerelné használtan vett Ferrari F40-esét, akkor is jól jön, hogy ebben a kis szent könyvben minden műszaki paraméter pontosan le van írva, a gyárilag használt gyertyák fajtáitól a Koni lengéscsillapítók cikkszámáig, és a futómű-geometria helyes beállításáig.

 

Persze az eredeti könyv valódi gyűjtői darab, amit még használt, átlapozott, olajfoltos állapotban is 150-180 ezer forintért árulnak az online piactereken.