Az igazi, keményvonalas terepjárók kompromisszumokat követelnek. Egy magas futómű nagy méretű, ballonos gumikkal és terepre termett konstrukcióval nem épp a nagy sebességű haladás jóbarátja. A bütykös gumik zúgnak, a stabilitás alacsony, az egész autó borulékony. Odafigyeléssel kell vezetni, mert egy hétköznapi kikerülés vége is lehet bukfenc.

Azonban ezek mellett főleg a Jeep-tulajdonosok számára ismerős lehet egy ritka, de már sokszor levideózott jelenség. Ez a death wobble, vagyis halálos remegés, rángatózás. A jelenség tipikusan akkor indul be, amikor az autó bukkanón vagy dilatációs hézagon halad át, és a rezgés egy másodperc töredéke alatt önmagát gerjesztő remegéssé erősödik. A sofőr általában csak határozott fékezéssel tudja elfojtani a vibrációt.

A merev első híddal rendelkező terepjáróknál fordul elő gyakrabban a jelenség, ami a futott kilométerek számával és az alkatrészek kopásával gyakrabban fordul elő. Ez nem csak a régi konstrukciók sajátja. 2019-ben tulajdonosok csoportos pert indítottak a Detroiti Kerületi Bíróságon a Fiat Chrysler Automobile ellen a jelenség miatt.

Az akkor még FCA néven futó tulajdonos (ma már a Stellantis-csoporthoz tartoznak a márkák) korabeli közleménye szerint a gyári megoldásokkal nincs gond. A problémát utólagos futómű-módosításokra, vagy károsodott, illetve kopott kormányműelemekre, vagy helytelen guminyomásértékekre vezették vissza.

Végül mégis beadták a derekukat, és 192 000 járművet érintő akciót hirdettek meg, ezt kis jogi csavarral nem nevezték visszahívásnak, inkább a vásárlói elégedettség miatt hozott döntésként kommunikálták. Ennek során pedig cserélték az emelt futómű stabilitását szavatoló kormánylengés-csillapítót.