Az amerikai izomautók V8 szellemét átültetni az elektromos korba lehetetlen kihívásnak tűnik, a Dodge vezetősége, mérnökei mégis megpróbálták. A márka hosszú vajúdás után szülte meg a Dodge Charger Daytona mellé komponált hanghatást.
Sokáig reszelték, mert eladható hatást akartak összehozni, ami nagyjából sikerült is, legalábbis a gyári videókon még úgy tűnt, hogy jó lesz.
A rendszer ígéretes: a Fratzonic Chambered Exhaust elnevezésű megoldás különlegessége, hogy a hangszórókat egy fémből készült házba építik be, amiből különféle járatokon távozik a generált hang, ezzel némi klasszikus érces rezgéssel feldobva az összhatást.
Még hidegindítási funkció is van, ilyenkor a rendszer az első indítást szimulálja, amikor még nincs üzemi hőmérsékleten a motor. Ezt a hangot sokan szeretik, ilyenkor dúsabb keverékkel működik a motor, mélyebb, ércesebb a hang, egy sportos V8-as felugatása mindig ünnepi pillanat.
Mindez így működik a valóságban az elektromos Charger esetén:
Bár a hang kissé mesterséges, teljesítményből nem lesz hiány: a Dodge Charger Daytona Scat Pack 670 lóerővel és 3,3 másodperces 0–96 km/óra gyorsulással teszi le a névjegyét az elektromos sportautók asztalára.
A V8-as pedig kikerült a kínálatból, de az új modell hagyományos belső égésű sorhatos motorokkal is elérhető lesz. A háromliteres turbó 420 vagy 550 lóerőre hangolva elérhető.
Persze amíg akad 1969-es Dodge Charger is, és lehet legálisan közúton használni, addig nincs nagy gond.