Volt néhány elképzelésünk, amikor olvasónk elküldte az alábbi fotót:
- időjárás-figyelő állomás
- a levegő minőségét ellenőrző eszköz
- faélgázosító kazán kéménye (ez persze csak poén)
- rádióantenna
Végül bizonyosságot nyert, hogy a felsorolás utolsó tippje a nyerő: ez bizony egy speciális rádióantenna (RH antenna), amely segítségével nagy távolságról is lehet kommunikálni egy másik, hasonló eszközzel.

A nem EU-s rendszámból ítélve ez már egy elég régi kép lehet. De olvasónk, aki küldte, nagyon kíváncsi volt, mi lehet ez.
Mi is utánakérdeztünk a dolognak néhány Facebook-csoportban, és többen azt a választ adták, hogy azért került hátra az antenna, mert a tető (főleg a fényezés berepedése miatt) nem bírná el az eszközt. Az is a válaszok között volt, hogy földelés/talpponti ellenállás miatt van fémes kötéssel kialakítva, és lehetséges, hogy nincs csomagtartó-rögzítési pont a tetőn.
És állítólag az, hogy a fém karosszériához van rögzítve/csatlakoztatva az antenna, így még nagyobb a hatótávolsága a rendszernek, ugyanis így az egész autó “antennaként” funkcionál.
Mi a rövidhullám?
Rövidhullámnak nevezik az elektromágneses sugárzás 1,7…30 MHz (más besorolás szerint 3…30 MHz) frekvenciatartományba tartozó részét. A frekvencia alapján jelölése HF, ami az angol High Frequency (am. magas frekvencia) kifejezés rövidítése. A rövidhullámú sávba eső elektromágneses hullámokat elsősorban a rádiózásban használják (de például orvosi alkalmazásuk is van). A rövidhullámú rádiójeleket az adó antenna útján sugározza ki és azokat a vevő antennája veszi. A rövidhullámok kisebb távolságokra felületi hullámok, nagyobb távolságokra térhullámok útján jutnak el az adóantennától a vevőantennáig.
