A BMW brit részlege néhány napja bejelentette, felhagy az X platformon való posztolással (korábban Twitter). A bajor gyártó döntése 48 órával azután született, hogy Elon Musk, a Tesla és az X vezetője Trump elnöki beiktatása során náci karlendítéshez hasonló kézmozdulattal ünnepelt. Musk azóta is tagadja a vádakat, de az eset nagy vihart kavart világszerte.

A BMW közleménye ez volt az X-en:

“Többé nem posztolunk az X-en. Ne aggódjatok, ügyfélszolgálati csapatunk továbbra is elérhető itt, ha szükségetek lenne ránk. A legfrissebb BMW-hírekért kövessetek minket a Facebookon és az Instagramon a BMWUK oldalon.”

Miután a hírt felkapta az internet, a BMW kicsit izzadtságszagú magyarázattal állt elő, és újra posztoltak, ami gyakorlatilag azt akarja jelenteni, hogy döntésüknek nincs köze Elon Musk cselekedeteihez. Ha ez valóban így van, akkor talán érdemes lett volna picit várni még ezzel a bejelentéssel, nem volt a legjobb az időzítés.

A BMW márkáinak közösségimédia-jelenlétét minden ország vagy régió egyedi igényei alapján kezeli. Az Egyesült Királyságban úgy döntöttünk, hogy az X-et dedikált ügyfélszolgálati csatornaként pozicionáljuk, hogy jobban megfeleljünk ügyfeleink igényeinek. Ez a megközelítés márkánként és régiónként eltérhet.

Musk reakciója a történtekre

Musk az X-fiókján keresztül válaszolt a karlendítéssel kapcsolatos vádakra, amelyeket „felesleges felhajtásnak” nevezett. „Őszintén szólva, jobban kéne taktikázniuk. Ez a ‘mindenki Hitler’-támadás már annyira elcsépelt” – írta Musk.

 

A német autógyártók, köztük a BMW, különösen óvatosak minden olyan helyzettel kapcsolatban, amely a náci rezsimhez köthetné őket. A BMW például 2016-ban bocsánatot kért, amiért a második világháború idején járműveket szállított a náciknak, és kényszermunkásokat, köztük koncentrációs táborok foglyait alkalmazta.