Mate Rimac innen a szomszédból, Horvátországból valósította meg az autórajongók álmát, saját kis garázscégéből épített a csillagos égig ívelő karriert. Ma már a Bugatti vezérigazgatója, és a nevével fémjelzett elektromos autók a valaha volt legerősebb, leggyorsabb négykerekűek ilyen hajtáslánccal.
Aki pedig követte pályafutását a korai szakaszban, az tudja, hogy első körben egy elektromossá alakított BMW-vel haknizta körbe a médiát, mert korábban egy saját kezűleg villanyhajtásra átalakított E30-cal versenyzett. Igen, ő tényleg szereti a bajor márkát, és ez meglátszik a mindennapokban használt autógyűjteményén is.
Friss Instagram-videójában ugyanis azt látjuk, hogy átlagos munkanapján lemegy a céges mélygarázsba, és egy E39-es BMW M5 volánja mögött hagyja ott a melót. Igen, elektronok helyett a jó öreg benzint égetve távozik, méghozzá egy 400 lóerős V8-assal változtatja füstté az üzemanyagot.
Jó választás, és nem véletlenül nincs lelakva a legendás M5-ös. Más napokon más BMW kerülhet elő, garázsában áll egy F90-es BMW M5 is, valamint egy E30 M3 Evo II, a BMW Z4 M Coupé mellett. Tehát tudja őket cserélgetni, nehogy elkopjanak, és azért nem lennénk meglepve, ha lenne azért egy szolgálati Bugatti is a nevére írva.
BMW M5 E39
20 482 darab készült belőle, és amikor megjelent, nem volt a BMW M5-ösnél gyorsabb limuzin a Földön. A korábbi M5-ösöktől eltérően ezt már nem kézzel szerelték össze, hanem a hétköznapi modellekkel egy gyártósoron készült.
Gépházteteje alatt az S62-es V8-as dolgozik, mely 4,9 literes és 6600-as fordulaton 400 lóerő jön ki belőle (az amerikai piacos modellek picit gyengébbek). 3800-as fordulattól van 500 Nm nyomatéka. Hozzá kizárólag a Getrag 420G nevű hatgangos kéziváltót párosították, ami az 540i-ben is található, csak a kuplungot igazították a nagyobb nyomatékhoz.
1,8 tonnát nyom és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége korlátozás nélkül 300 km/óra.