Sajátos stratégiát választott a BMW a villanyautó-eladásainak felfuttatása érdekében az Egyesült Arab Emírségekben. Mivel az országban még nem terjedt el, hogy az emberek az otthonukban töltsék az elektromos autóikat, ilyenkor a legtöbben kénytelenek a nyilvános töltőállomásokra támaszkodni.
Ezt kihasználva a bajor márka BMW-s képekkel árasztotta el az egyes töltőállomások értékeléseit a Google Térkép felületén, így aki – pláne, ha újdonsült villanyautó-tulajdonos – az interneten rákeres a hozzá legközelebb eső töltőpontra, ezeket látja. Ehhez a BMW több mint 300 dubaji töltőállomáson fényképezte le a villanyautóit – számolt be a szokatlan húzásról a Contagious.
A taktika eddig kifizetődőnek bizonyult: a gerillamarketing jellegű kampány kezdete óta 400 százalékkal nőtt a villanyautó-tesztvezetések száma az arab városban. Ehhez ráadásul minimális befektetésre volt szükség, ugyanis a kampányt mindössze három BMW-vel és egyetlen okostelefonnal készítette el a Serviceplan csapata. Számos képet 360 fokos nézettel tettek elérhetővé, míg a fotókba integrált QR-kódok segítségével seperc alatt lehet tesztvezetésre jelentkezni a BMW-nél.
A Google navigációs rendszerében több mint 2 millió megtekintést ért el organikusan a 2,2 millió dollár, átszámítva csaknem 800 millió forint értékű marketingfogás. Az új foglalások 40 százaléka pedig egyértelműen erre vezethető vissza.