A villanymotorok és az akkumulátorok robbanásszerű, folyamatos fejlődése nem csak a villanyautók piacán hozott jelentős változásokat, de olyan alternatív közlekedési módozatokat is életre hívott, mint a motoros rollerek vagy az elektromos kerékpárok. És ahogy a villanyautózásnak komoly létjogosultsága van a városi áruszállításban, úgy az elektromos bringáknak is sokkal több értelmük van, ha nem rekreációs, hanem kereskedelmi célból használjuk őket – például áruszállításra.

Ezzel a bringával fél tonnát szállíthatsz 1

Az elektromos teherbringák piacán zavarba ejtő a kínálat, ahhoz, hogy egy új szolgáltatóra felfigyeljen a potenciális vevőkör, valami nagyot kell gurítani – akár szó szerint, ahogy a francia Pelican start-up csinálta.

Ők ugyanis kidolgoztak egy olyan rendszert, amelyben hajtott utánfutókat kötnek a kerékpár után. A modern elektronikus vezérlés korában nem probléma ezeket összehangolni, így egyszerre hajtanak vagy fékeznek. A fejlesztők ügyeltek arra, hogy a teljes szerelvény (legfeljebb két utánfutót akaszthatunk a bringa mögé) összteljesítménye ne haladja meg az EU-s törvényekben előírt 250 wattot, ugyanakkor a kombinált forgatónyomaték konfigurációtól függően elérheti a 111 Nm-t.

Ezzel a bringával fél tonnát szállíthatsz 33

Ezzel a beállítással gyors nem lesz ugyan a bicikli-kamion, viszont képes megindulni komoly terhekkel, illetve akár emelkedőn is felkapaszkodni – alkotói szerint akár az 500 kg sem okoz problémát a rendszerüknek.

Innen pedig már csak képzelőerő kérdése, hogy mire használja az ember a Pelicant – a fejlesztők szerint akár költözködni is lehet vele. Mivel pedig meglehetősen speciális szerkezetről van szó, ami túlzás ahhoz, hogy boltba vagy munkába járjunk vele, a tervek szerint bérelni is lehet majd a kerékpárt, illetve az utánfutókat – akár csak egy napra, vagy havi etapokban. A vételár amúgy meglehetősen combos, 4500 eurónál (1,7 millió Ft) indul, de nem tudni, ebben hány utánfutó van benne (vagy van-e benne egyáltalán.)

Ezzel a bringával fél tonnát szállíthatsz 34