Egészen 1898 kell visszamennünk, amikor Johann Joseph Keller és Jakob Knappich megalapították fényforrásokhoz való acetiléngázt gyártó cégüket és ezzel olcsóbbá tették a világítótestek működését. 

1920-ban a cég bővítette profilját és meglévő hegesztéstechnika-szakágukra alapozva, nagy méretű tartályokat és gépkocsi-felépítményeket kezdtek gyártani. Mindössze néhány évtized kellett hozzá, hogy Európában piacvezető, kommunális hulladékszállító gépjárműveket gyártó cég legyenek.

Ekkor már egyre többet használták táviratokban cégük nevének, a „Keller und Knappich Augsburg” kezdőbetűinek rövidítését, amelyből később kialakult a „KUKA” brand.

1927-ben szabadalmaztatták azt a szemétszállítót, amely nemcsak tárolta, hanem fel is aprította és tömörítette is a szemetet, így több fért a tárolóba, kevesebbet kellett fordulni. Ezeknek a teherautóknak az oldalán az alábbi felirat volt olvasható: 

Tudod, miért hívják kukásautónak a kukásautót? 1

Fotó: kuka.com

Ezek a járművek pedig egy cseh importőrön keresztül Magyarországon is elterjedtek és a hulladékszállítók oldalán elhelyezett cégnévről gyűrűzött be a köztudatba a kukásautó elnevezés, és az ezekkel szállítható szemetes lett a kuka.

Tudtad-e?
Igen, már korábban is olvastam erről
22% (230)
Igen, ilyen autón dogozott apám, nagyapám
4% (41)
Nem, köszönöm a felvilágosítást!
74% (756)

A Kuka azóta is működő vállalat, manapság automatikával és robotikával foglalkoznak.