Bár a technika Csehországból származik, az ötletet egy angol rajongó találta ki. Alec Vallance egyik kedvenc helye Csehország, ahol többször járt, a V8-as hot-rod Škoda ötlete is itt ütött szöget a fejébe, természetesen cseh sör mellet, egy kocsmában.

V8-as vadállat lett az öreg Škodából 1

“Néhány évvel később szereztem egy nyolchengeres Tatra-motort. Azonnal tudtam, mit kell tennem” – mesélte Alec a Street Machine újságírójának, a különleges Škoda 1000 MB és Tatra 603 hibridjéről. Akkoriban kezdett neki az építésnek, amikor ezek az autók és alkatrészek szemétként hevertek szerte a vidéken. Kertek végében pihenő roncsokként senkit sem érdekeltek, Alec azonban látott bennük fantáziát. Mind a Škoda 1000 MB, mind a motor szörnyű állapotban volt. Utóbbit egy raklapra szíjazva szerezte meg, öt működőképes hengerrel, de a helyzet szerencsére később megváltozott.

V8-as vadállat lett az öreg Škodából 2

A hot-rodos építési elvekhez híven az eredetileg önhordó karosszériával gyártott (akkoriban igen modern) 1000 MB padlólemezét kivágva egyedi gyártású alváz került a kocsi alá, amelybe a gyáritól igen eltérő méretű nyolchengeres erőforrás került. 

V8-as vadállat lett az öreg Škodából 3

A motort teljesen újraépítették, az eredeti Jikov-karburátor helyét pedig egy amerikai Holley-alkatrész vette át. Bár tökéletesen működik, a 2,5 literes léghűtéses V8-as alapbeállítása meglehetősen konzervatív, mindössze 100 lóerő a teljesítménye. Cserébe a megjelenés és a hanghatás páratlan. 

V8-as vadállat lett az öreg Škodából 4

Az autó maga egyébként egy hatalmas kirakós, vannak benne Ford Mondeo-, Hyundai-alkatrészek, az első fékek egy Iveco Daily 4-ről, a tárcsák egy Volkswagen LT-ről származnak, hátul a Škoda Superb fékrendszere dolgozik, a kormánymű Renault, és még némi Volkswagen Golf is megtalálható valahol. Az első ülések egy Jaguar XJ-S-ből lettek átmentve. A nehéz blokk miatt hátul több alkatrészt át kellett helyezni a jobb súlyelosztás érdekében, és az orrban hordott komplett szerszámkészlet is javít a vezethetőségen.

Bár kaotikusnak tűnik, a megoldások működnek, 2018-ban Angliából elment lábon a gép Prágába és vissza, igaz a 100 lóerővel nem volt komoly száguldás, de a learatott elismerő pillantásokért az ötéves építés minden munkaórája megérte.