A napokban az autópálya-mérnökség munkatársai nincsenek könnyű helyzetben. A Magyar Közút igyekszik őket megvédeni a hőségriadó idején is, a hajnali, kora reggeli órákra vagy estére ütemezve a munkákat. Állításuk szerint az elmúlt években folyamatosan növelték az éjszakai munkavégzések volumenét, ami több tízezer munkaórát jelent évente, de közben a beavatkozási volumenek miatt a munkáknak is haladnia kell, főleg, ha például sérült szalagkorlátot kell cserélni, illetve javítani.

Kedden hőkamerás drónnal mérték meg a káli mérnökség (M3) területén dolgozó csapatnál, hogy hány fok is van ott pontosan:

“a levegő hőmérséklete a bokros terület környékén közel 34, míg ugyanott az aszfalt már több mint 52 fokos volt.”

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) által megosztott bejegyzés

És azt tudod, hogy hány fokra melegszik fel egy autó utastere a tűző napon? Megmértük, és be is ültünk a napon parkoló autóba. Kipróbáltuk, hogy neked ne kelljen, ne utánozz minket!