Zsiguli-ügyben évek óta az elszaladó árak adják a legfőbb beszédtémát. Ma már milliós tételnek számítanak a használható állapotú, felújítást épp nem igénylő darabok a 2101-es szériából, a keveset futott, megkímélt darabokért pedig akár 4-5 millió forintot is elkérnek.

Ez a mobile.de oldalán felbukkant eladó Lada viszont 30 ezer euró, vagyis nagyjából 11 millió forint. Ezzel még a legdrágább, legszebb, pár száz kilométert futott kocsikra is rálicitál, és ez nem a szintén Vaz 2101-esből faragott, eszement menő vontatmánynak köszönhető.

Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 1

A hajtásláncot cserélte le a tulajdonos: kidobta a belső égésű motort, és helyére modern, csendes, zajmentes elektromos hajtásláncot telepített. Egy Nissan Leaf adta a technikai alapokat, innen jött a 24 kWh-s akkumulátorcsomag, amit a normál üzemanyag-betöltő nyíláson keresztül lehet feltölteni.

Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 2Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 3

A hatótáv valahol ezer kilométer körül mozog töltőpontok érintése nélkül. Ezt olvasva joggal ráncolódik a homlok, hisz ez a matek sehogy sem jön ki, hiába könnyű a karosszéria, és visszafogott a fogyasztás. A titok a tréler, a fél-Lada ugyanis egy benzines generátort rejt, amivel bárhol, bármikor tölthető a gép, így nem kell töltőoszlopokra vadászni. 

Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 4Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 5Ennél menőbb másfél Zsiguli nincs ma a használt autók között 6

Érdekes, sőt eszement koncepció, de korántsem áll messze a Ladákat fejlesztő mérnökök elgondolásától. Az 1970-es években ugyanis volt gyári villanyautós program, amely során működőképes prototípust is építettek: