Vannak autók, amelyeket csak az ínyencek értékelnek igazán. Nem feltűnő sportkupék, és még csak nem is óriási luxusgépek, amelyekről egyből látszik, hogy gazdájuk rajong a veterán ritkaságokért. Ebben a stílusban egy igazán érdekes induló a Renault Safrane Biturbo, amely után garantáltan csak az avatott autórajongók fordulnak meg.

A kilencvenes évek elején lendületben volt a Renault. Kapkodták a városi kisautóikat, motorjaik a Williams-csapatnál taroltak a Forma-1-ben, már csak egy németek mellé állítható csúcsmodell kellett a torta tetejére. Ez lett a Renault Safrane Biturbo.

Ez az 1992 tavaszán bemutatott, 1993 végétől gyártott nagyautó legkülönlegesebb darabja, amelyet mindössze 806 darabos szériában gyártottak. A Renault próbált biztosra menni, az Alpine A610 Turbóból érkező V6-os motort a Hartge, a neves BMW-tuningoló műhely dolgozta át.

A többi turbós Renault-n megszokott Garrett helyett a Safrane csúcsmodelljén a feltöltő is német, mindkét turbó a KKK (Kühnle, Kopp & Kausch) K04-es egysége. Kicsi, gyorsan felpörgő turbók, a relatív töltőnyomás legfeljebb 0,55, más adatok szerint 0,5 bar. A futóművet és a karosszériaelemeket egy másik német nagyágyú, az Opeleket spéciző Irmscher tervezte.

Német technikával tehát sikerült 268 lóerőt és 365 Nm nyomatékot összeterelni a motorháztető alá, ami viszkozáras középső differenciálművel, 60:40 első-hátsó nyomatékaránnyal, manuálisan zárható hátsó differenciálművel jutott el mind a négy kerékhez.

11 millió egy francia autóért, amin átnéz az utca népe? 2

Technika, amiről órákig lehetne mesélni, és ami tényleg ritkaság 2022-ben. Ezért meg is kérik az árát, a képeken látható, 105 ezer kilométert futott darabért 30 ezer eurót, vagyis nagyjából 11 millió forintot szeretne kapni a tulajdonos.

11 millió egy francia autóért, amin átnéz az utca népe? 311 millió egy francia autóért, amin átnéz az utca népe? 411 millió egy francia autóért, amin átnéz az utca népe? 5