Az első generáció Suzuki Vitarát a világ számos pontján forgalmazták. Japánban Suzuki Escudo vagy Mazda Proceed Levante néven futott, Dél-Amerikában Santana néven forgalmazták, Észak-Amerikában Geo/GMC/Chevy Tracker és Pontiac Sunrunnerként ismerték.

A háromajtós kivitel és főleg a rövid tengelytáv miatt remek terepjáró képességei voltak a 4×4-es Suzukinak. Az első Vitara rendes terepjáró volt, alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel. 1994-től menet közben lehetett összkerékhajtásra váltani, egy évre rá megjelent a 134 lóerős, 24 szelepes és négyvezérműtengelyes V6 134 lóerővel. 1996-ban érkezett az első dízel, amely 1997-től töltőlevegő-hűtőt kapott.

Neked bejön ez a szénné tuningolt Suzuki? 1

A képeken látható kék Vitara egyelőre csak a virtuális térben létezik, de a virtuális tuning készítője, Hugo Silva azt mondta, hogy mindig is egy ilyen Vitarára vágyott és ha egyszer vesz egyet, akkor lehet valami hasonlót készít belőle.

Neked bejön ez a szénné tuningolt Suzuki? 2

1998-ban, 1,1 millió eladott autó után következett a modellváltás. Az új Vitara már Grand Vitara volt, fogasléces kormánnyal és új, ötlengőkaros, de merev tengelyes hátsó futóművel. A továbbra is alvázas terepjáróból 2001-ben debütált a Grand Vitara XL-7 három üléssorral és 2,7 literesre felfúrt hathengeressel. Az XL-7 tengelytávja 32, teljes hossza 48,5 centivel haladta meg a normál ötajtósét.

Nemrég próbáltuk ki a legújabb Suzuki Vitarát:

2005-től a most kifutó Grand Vitara maradt a hosszmotoros felépítésnél és a terepfokozatos váltónál, de áttért a Pajeróhoz hasonlóan az önhordó kasztniba hegesztett, integrált alvázra. 1,6-3,2 literes motorjai közül a dízeleket előbb a Renault, majd a FIAT szállította az ötajtóshoz, a háromajtós pedig a nehezen értelmezhető 1,6-os benzinessel célozta meg a maroknyi érdeklődőt.

Új megoldás a más márkáknál jó ideje bevetett érintőképernyő, amivel a telefon-kihangosítás Bluetooth-kapcsolatának megteremtése is sokkal egyszerűbbé vált. Az érintőképernyő jól használható, de a képernyőtükrözés csak néhány okostelefonnal működik, azt nem tudtuk kipróbálni. A navigációs rendszerben az úti célok megadása hamar megvan.

Neked tetszik ez a virtuális Vitara?
Igen
18% (175)
Nem
72% (699)
Elmegy
10% (95)