Van autótulajdonos, akit nem zavar, ha esznek az autójában, ha azt kulturáltan teszik. Aztán ott vannak az olyan tulajdonosok, akik azt sem engedik meg, hogy becsomagolt ételt vigyünk az autóba. Mindkét állásponttal tudunk azonosulni és érthető. Végül itt ez a hölgy, akinek minden mindegy, és leginkább egy disznóólhoz hasonlít autója utastere.

Még tanácsokat is ad, hogyan kell mekis kaját enni vezetés közben, de ezt inkább senki ne fogadja meg!

a videó a hirdetés után indul

A brit Brunel Egyetem kutatásából néhány éve kiderült, hogy a vezetés közben a fejüket tömők reakcióideje ugyanúgy romlik, mint a mobilozóké. Ugyanez igaz azokra is, akik két sebességfokozat között egy jót húznak az üdítősüvegből.

A 26 résztvevővel elvégzett kísérletben a teszt alanyai városi környezetben haladtak egy szimulátorral. Egyszer kizárólag vezetésre koncentrálva futtatták végig velük a programot, majd utána a vezetés közben zacskóból édességet csipegethettek vagy vizet ihattak. Mindkét körben kilépett az autó elé egy gyalogos a virtuális túrán. Az eredmények azt bizonyítják, hogy a figyelmetlen virtuális gyalogost kétszer nagyobb gyakorisággal ütötték el a sofőrök az evős-ivós körben, mint amikor csak a vezetésre összpontosítottak.

 

A mészárlást persze a figyelem megosztása okozza, ugyanúgy, mint a telefonálás (térképolvasás, kesztyűtartóban kotorászás stb.), azaz minden nem vezetési aktivitás esetében. A legbiztosabb tehát, ha hosszabb utakon a 2 óránként szükséges pihenőkre időzítjük a táplálkozást, városban pedig kibírjuk, hogy menet közben csakis és kizárólag a vezetésre koncentráljunk. A korgó gyomor zaja sokkal kevésbé veszélyes.

Itthon a KRESZ ugyan nem tér ki arra, hogy engedélyezett-e, vagy sem vezetés közben enni, de ha a volán mögötti táplálkozás miatt másokat közlekedésükben zavarunk, akadályozunk, vagy veszélyhelyzet alakul ki, illetve baleset történik, akkor a helyszíni intézkedés vagy az eljárás során a 3 § (1) bekezdés c/pontjában foglaltak minden bizonnyal megállnak. “Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon.”