Autós újságíróként gyakran találkozunk azzal a véleménnyel, hogy az új autók mind túl bonyolultak, kevésbé megbízhatóak, és javíthatatlan hibákkal okoznak anyagi csődöt 200 ezer kilométer után. 

Ezek a vélemények általában pletykán vagy egy-egy szerencsétlenül járt tulajdonos beszámolóján alapulnak. Azok a milliók ugyanis, akiknek semmi bajuk nincs az autójukkal, nem kommentelnek, nem állnak elő rémisztő történetekkel.

A képeken szereplő, eladósorba került Škoda Octavia III pont ilyen életutat járhatott be. Eddigi hét és fél éve alatt megtett 537 ezer kilométert, vagyis évente nagyjából 70-72 ezret, és az 1,6 literes dízelmotor tette a dolgát, 110 lóerejével szerényen, de megbízhatóan mozgatta a cseh típust. 

Tessék, itt egy modern, új autó, ami röhögve elment félmillió kilométert 2Tessék, itt egy modern, új autó, ami röhögve elment félmillió kilométert 3Tessék, itt egy modern, új autó, ami röhögve elment félmillió kilométert 4Tessék, itt egy modern, új autó, ami röhögve elment félmillió kilométert 5Tessék, itt egy modern, új autó, ami röhögve elment félmillió kilométert 6

Voltak ebből problémás, magasabb szervizigényű darabok, de aki már az elején okosan választott, annak ennyi kilométerrel sem tör borsot az orra alá az Octavia. Kézi váltóval, és egy takarékos működésre hangolt, kiforrott dízelmotorral ugyanis a szervizintervallumokat betartva, (figyelve a részecskeszűrő regenerálásra is) egy ilyen modern típusnak sem jelent gondot félmillió kilométer, sőt. Ezek a gépek simán elmennek ennyit, csak itthon kevés olyan darab kerül forgalomba, amelynek nem tűnik el ez az érték a műszerfalról. 

Láthatóan a beltere sem lelakott tyúkól: szakadásmentes az ülés, a gombok, kezelőszervek is könnyedén egy 250 ezret futott autó benyomását keltik. Külsőleg vannak rajta karcolások, sérülések, de ilyen futásteljesítménnyel ez természetes.

Külföldi ára ennek a közkedvelt típusnak ilyen rekordfutással 6800 euró a mobile.de oldalán, vagyis 2,5 millió forint.