Néhány évvel ezelőtt mutatkozott be a Mercedes-Benz E-osztály zászlóshajójaként az E 63 S 4Matic+: a mai napig igen borsos, 49,8 millió forintos árral szerepel a márka hazai árlistáján a luxusszedán. 4,0 literes, biturbós V8-as motorja 612 lóerős teljesítményével és 850 Nm-es nyomatékával eleve nem mondható kispályásnak, a Brabusnál azonban ennél is magasabbra helyezték a lécet.

A német tuningcég legújabb, erre alapuló modelljét egyszerűen Brabus 900-nak nevezte el, mivelhogy a motor hengerűrtartalmát 4,0-ról 4,5 literesre növelték, így a teljesítménye is jelentősen megugrott, egészen 900 lóerősre. Maximális forgatónyomatékát pedig 1050 Nm-nél húzta meg az elektronika a hajtáslánc kímélése érdekében, mert amúgy 1250 Nm-t is képes lenne leadni.

Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 2
Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 3

Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból

Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból

Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 9
Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 10
Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 11
Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 12
Igazi bitangot faragtak a Mercedes E-osztályból 13
Fotó megosztása:

Úgy alakították át a kipufogórendszert, hogy az minél hangosabban szóljon, de arra is gondoltak, ha éppen ezzel ellentétes lenne az igény, vagy az aktuális körülmények miatt inkább arra lenne szükség, hogy ne morogjon annyira erőteljesen a V8-as. Erre találták fel az ún. „Coming Home” csendes módot, így elkerülhető, hogy éjszaka vagy hajnalban felébresszük a szomszédot.

Álló helyzetből 100 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul a felpiszkált Mercedes, de a 200 km/órás sebesség eléréséhez is csupán 9,7 másodpercre van szüksége. A teljesen feketébe borított fenevad végsebességét – a gumik óvása végett – 330 km/órára korlátozták.