Globális kultusz övezi a Ferrarit, melynek szekértáborát az olasz gyártó rangsorolt ügyfelei erősítik – főként a márka pozitív reputációjának védelme érdekében. Éppen ezért, ha valahol, a Ferrarinál kialakulhat, hogy még a pénznek sincs jelentősége: a limitált szériás modelleket is csak egy viszonylag szűk kör vásárolhatja meg. A gyűjtőknek sokszor évekbe telik, hogy a ranglétrán egyre feljebb lépkedve kapcsolatot építsenek ki a Ferrarival, elérve akár a VIP-státuszt is – értelemszerűen ebből a kiváltságos helyzetből kipottyanni már annál könnyebb.

Ezt a saját bőrén tapasztalhatta meg David Lee, ráadásul nem a saját hibájából veszítette el a Ferrari bizalmát. Az Enzo hiperautót is magába foglaló gyűjteménye sokak figyelmét felkeltette, így néhány évvel ezelőtt az LA Times kereste meg egy ún. feature, vagyis egy olvasmányos, adott témára fókuszáló és azt több oldalról megvilágító cikk miatt.

Félreértés miatt várt éveket Ferrarijára a gyűjtő 1

„Felkapaszkodtam a Ferrari ügyfélkapcsolati rendszerében, az egyik legjobb ügyfelük voltam. Majd megkeresett az LA Times, és megkérdezték, hogy írhatnak-e rólam cikket, illetve arról, milyen kiemelt Ferrari-ügyfélnek lenni” – emlékezett vissza Lee. Elmondása szerint akkor az újságíró megkérdezte tőle, hogy a Ferrari felajánlott-e neki egy LaFerrari Apertát. Miközben annak a kereskedésnek a tulajdonosai, ahová tartozott, próbáltak szerezni neki egyet, azt felelte, hogy hivatalosan még nem ajánlották fel neki.

Ezzel pedig dőlt a dominó, aminek következtében a Ferrari jó ideig kerülte a gyűjtőt. „Az LA Times kiforgatta a szavaimat, aminek hatására a Ferrarinál idegesek lettek. Azt hitték, a médián keresztül gyakorlok nyomást rájuk, hogy adjanak el nekem egy autót. Pedig pont, hogy nem így volt. Sötét korszak volt ez az életemben” – mesélte. Hozzátette, végül a márka hivatalos képviselőivel tárgyalva kellett tisztáznia magát: „Bár megértették, mégsem tetszett nekik, ami történt, így néhány évbe telt, mire visszatérhettem abba a pozícióba.”

Félreértés miatt várt éveket Ferrarijára a gyűjtő 2

Több év után a LaFerrari Aperta is a gyűjteménye részévé vált. Elektromos rásegítéssel együtt 950 lóerős teljesítményre képes a 6,3 literes, V12-es motor. A hátsókerék-hajtású, hétfokozatú dupla kuplungos váltóval szerelt szupersportautó ezzel a hajtással 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, míg a végsebessége 350 km/óra. Mindössze 200 darab készült 2016 és 2018 között a típusból, becslések szerint körülbelül 2 millió dollárra (682 millió forint) rúg az ára.