A nyolcvanas években az Ezerötös volt az utak királya, talán mert előredőlő orra a cápa-BMW-khez hasonló agresszivitást sugárzott. 15 másodperces százra gyorsulásával a szerencsétlen, hátul nyithatatlan ablakú 105-ös Škodákból nézve az Ezerötösben feszítőknek tényleg bejött az élet. A maga idejében kiugróan gazdag felszereltségű, 75 lóerős Ladának szerencséje is volt. Arculatát sokkal kevésbé terhelték kiskirályként pöffeszkedő tanácselnökök, helyi párttitkárok, mint a tárgyként hasonlóan esztétikus M-24-es Volgáét.

Érdekes, hogy az elvileg menőbb ezerhatos Lada sem anno, sem ma nem vált ki olyan rajongást, mint gyengébb fivére. Műanyag fényszórókeretével és lökhárítóbabáival talán modernebb, de kevésbé elegáns.

Ma ennek az érzésnek a nosztalgiája hajtja fel az árait, és ha egy autót nem kell kompletten lakatolni, akkor ára egyértelműen a milliós tartományba emelkedik. Ezért is kérnek ezért a krémszínű példányért 8000 eurót Bulgáriában. Az 1986-os darab 48 ezer kilométert futott, a kereskedő pedig nem bízza a véletlenre, rengeteg fotót töltött fel az autóról, többek között a padlólemezt is megmutatják.

Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 1Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 2Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 3Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 4Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 5Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 6Ha meglátod alulról, megérted, miért kérnek 2,8 milliót ezért az ezerötös Ladáért 7