Kétségkívül az egyik legfényűzőbb szovjet limuzin a GAZ 13-as, ismertebb nevén Csajka, amit fénykorában csak a kommunista párt legfelsőbb körei élvezhettek. Ennek egyszerű oka volt: földi halandó nem vásárolhatta meg, a fejeseknek kiutalták központilag, ahogy minden mást is akkoriban.

A szovjet autógyártás csúcsát képviselő, az ötvenes évek amerikai stílusát magán hordozó típus épp ezért hosszú karriert élt meg, de annál kevesebbet gyártottak belőle. 1959 és 1981 között maroknyi nyitott változat és kombi is készült belőle 3179 darab, többnyire fekete limuzinon kívül.

Némi csavarral 40 millióért adják a szovjet nagykutyák szolgálati autóját 1

Így minden darab komoly értéket képvisel, a képeken látható eladó gép viszont más szempontból is érdekes. Az eredeti V8-as helyén egy modern blokk dohog, a General Motors LT1-es kódjelű motorja 6,2 literes lökettérfogattal, és nagyjából 455 lóerővel. 

Némi csavarral 40 millióért adják a szovjet nagykutyák szolgálati autóját 2

Természetesen az autó kívül-belül kitűnő állapotnak örvend, de az már más kérdés, hogy a modern motorral együtt megér-e 10 millió rubelt, vagyis nagyjából 40,8 millió forintot. 

Némi csavarral 40 millióért adják a szovjet nagykutyák szolgálati autóját 3Némi csavarral 40 millióért adják a szovjet nagykutyák szolgálati autóját 4Némi csavarral 40 millióért adják a szovjet nagykutyák szolgálati autóját 5