A Skoda Favorit volt a híd a cseh gyártó szocialista múltja és jelen állapota között. Ezt még a nyolcvanas években tervezték, de már a Volkswagen segítségével javítottak rajta. Az ötajtós városi autó valódi korlenyomat, aminek szebb darabjaiért már komoly összeget lehet elkérni, főleg ha a pár évvel ezelőtti árszintet vesszük alapul.

Eddig úgy tűnt, hogy főleg az első szériás, barna beltérrel, még kizárólag Skoda alkatrészekből készült darabokért kérnek magas árat, de 2021-re már minden rozsdamentes, megkímélt Felicia átlépte a milliós árhatárt az európai piacon.

Ezért az angol piacra szánt, jobbkormányos darabért például 1,9 millió forintnyi fontot kérnek. Állapota megéri a további konzerválást, rozsdának nyoma sincs, vidám, karibi-zöld fényezése teljesen gyári, a beltér megkímélt, a kárpitok kopás,- és szakadásmentesek. 

Mechanikusan sincs probléma, a futásteljesítmény alacsony, 48 ezer kilométer, de mégis érdekes, hogy mekkora árkülönbség van a típus piacon elérhető darabjai között. Kevésbé szép, de hobbiautónak abszolút megfelelő példányok akadnak 2-300 ezerért, a kínálat teteje viszont, mint a hirdetésből is látszik, a kétmilliós kategóriát súrolja. 

Egész komoly árat kérnek már a jó állapotú, 30 éves Skodákért 1Egész komoly árat kérnek már a jó állapotú, 30 éves Skodákért 2Egész komoly árat kérnek már a jó állapotú, 30 éves Skodákért 3Egész komoly árat kérnek már a jó állapotú, 30 éves Skodákért 4Egész komoly árat kérnek már a jó állapotú, 30 éves Skodákért 5