A képeken látható 1981-es Yamaha SR500 valószínűleg az utolsó darab, ami gyári csomagolásában, összeszerelés előtt, nulla kilométerrel került elő. 

Az SR500 a Yamaha XT500-as utcai verziója volt. Utóbbi a Párizs-Dakar-ralin elért eredményei miatt lett híres, igazi szívós, megbízható terepmotor volt. 

Utcai testvére is hasonlóan bírta a gyűrődést, egyhengeres, karburátoros motorja, ötsebességes váltója japánosan precíz, megbízható technika volt, így a típus nagy népszerűségnek örvendett a maga korában.

Miért maradt meg ez a darab dobozban? A tulajdonosnak eleve ez volt a célja, Charles “Chuck” Hardin az 1981-es utolsó szériából vásárolt meg egy darabot, és úgy gondolta, érdemes lenne ezt időkapszulaként eltenni az utókornak.

Az árverésre most érett meg a motor, állapota jól láthatóan tökéletes, a tárolásra is figyeltek az elmúlt évtizedekben. Árverésre jövő év januárjában kerül majd Las Vegasban, induló ár nincs megadva, de vélhetően akadnak majd rajongók, akik hajlandóak sokat áldozni ezért az egyedi darabért.

40 évig hevert bontatlanul egy kartondoboz, benne értékes csomaggal 140 évig hevert bontatlanul egy kartondoboz, benne értékes csomaggal 240 évig hevert bontatlanul egy kartondoboz, benne értékes csomaggal 340 évig hevert bontatlanul egy kartondoboz, benne értékes csomaggal 4