Mindegyik BMW M3-as különleges, semelyik variáns nem volt unalmas járgány. A 2007-2013 között készült E90/92/93-as sorozat legnagyobb dobása a V8-as motor bevezetése volt. Előtte és utána is – kivéve E30 – soros hathengeres motort alkalmazott a BMW.

Az S65 kódjelű 4,0, illetve 4,4 literes lökettérfogattal készülő motor azonban hajlamos a meghibásodásra, különösen a csapágyaknál. Talán pont egy motorhiba, de lehet, hogy valami más oka volt a tulajdonosnak, hogy az itt szerepelő M3-asban lecserélte a motort.

Nem kevésbé izgalmas helyettesítő került a géptető alá, ugyanis a Toyota 2JZ-GTE motorját találjuk ott. A soros hathengeres motor kedvelt eszköz a tuningolók körében, mert jól bírja a teljesítménynövelést. Az 1991-ben bemutatott 3,0 literes duplaturbós motor alapesetben 280 lóerős, de készült belőle 325 lóerős változat az európai és amerikai piacra. Ám simán találni több mint 1000 lóerős teljesítményre erősített példányokat.

Az itt látható M3-asban sem széria a motor, átalakították a feltöltést, így csak egy turbó pumpálja a motorba a levegőt, amihez új vezérlőt kapcsoltak. Jelenleg széria injektorok küldik az üzemanyagot az égéstérbe, de így is sikerült 400 lóerőre emelni a teljesítményt. Ezzel ugyan elmarad az S65 420, illetve 444 lóerős változataitól, de vélhetően az élmény nem csorbul sokat, ráadásul némi módosítással még közelebb hozható, vagy meg is haladható akár a BMW motor teljesítménye.

Szentségtörés? Toyota motort egy BMW M3-ba? 2A motor erejét egy E46-s hármas BMW-ből származó hatfokozatú kézi váltó juttatja a hátsó kerekekhez, míg a jobb tapadásról állítható futómű gondoskodik. Látványnak sem utolsó a bajor kupé, miután teljesen átfényezték, a színét pedig a GTS variánstól örökölte. Ebből persze jutott az új kacsafarokspoilerrel díszített, szénszálas csomagtérfedélre is.

Az autó éppenséggel eladó, csak van egy apró bibi: némileg messze, a Dél-Afrikai Köztársaságban található.