A közelmúltban egy másik jármű kapcsán már megemlékeztünk arról a dokumentarista játékfilmről, amely az ikonikus 24 órás autóverseny világába enged bepillantást. Ezt a bizonyos árverést a múlt hétvégén tartották meg (bár az RM Sotheby’s egyelőre nem tette közzé az eredményeket), és bár kétségtelenül a Le Mans című film mechanikus főszereplője, a Porsche 917 volt az aukció sztárja, ugyanitt eladásra kínáltak egy másik járművet is, amelyet ugyanennek a filmnek a forgatásán használt Steve Mc Queen.

Nem véletlenül fogalmaztunk ilyen bonyolultan, hiszen az 1970-es gyártású Solex 3800 a film egyetlen kockáján sem tűnik fel: azt csupán a forgatás helyszínei közötti gyors közlekedésre használta a benzinvérű filmszínész.

A kiváló állapotban megőrzött kétkerekű a modern e-bike-ok elődje: noha 49 köbcentis, kétütemű blokkja hatékonyan segít be a haladásba, vezetője nem ússza meg a pedálozást. 1,25 literes üzemanyagtartálya nem növelte érdemben a jármű saját tömegét, az apró tankot elég volt 100 kilométerenként feltölteni. A két évtizeden át gyártott mopedből bő hétmillió darab készült, egyetlen más példánya sem büszkélkedhet azonban olyan pedigrével, mint ez.

Ennél semmi sem volt lassabb Le Mans-ban 2

Hiába volt ugyanis forgatási helyszín, a Le Mans-i 24 órás futamnak otthont adó Circuit de la Sarthe azért mégis csak versenypálya, amelyen szigorú szabályokhoz van kötve a közlekedés. Ezért a francia motorkerékpáros szövetség (Fédération Française de Motocyclisme) 1970 márciusában hivatalos dokumentumot adott ki, amelyben engedélyezték az apró segédmotoros kerékpár számára, hogy felhajtson a 13,6 kilométeres versenypályára.

Félő, hogy ez az engedély ma már nem érvényes, ám így is ez az egyetlen ismert bicikli a világon, amelynek abroncsait Le Mans aszfaltja – nyergét pedig Steve McQueen ülepe – koptatta.

Ennél semmi sem volt lassabb Le Mans-ban 3

Motorblokk, erőátvitel, hajtókerék és üzemanyagtartály csinosan egységbe rendezve