A svájci DTC tesztcentrum rendhagyó kísérletei hiánypótlóak a maguk nemében. Ilyen töréstesztekről alig akad publikus videó, de szerencsére ez a cég nem titkolja a vizsgálatok eredményeit. A szabványosított, alacsonyabb sebességű próbák helyett ők magas tempónál bekövetkezett baleseteket is szimulálnak, amelyek sokszor több tanulságot hordoznak, mint az NCAP csillagosztása. 

Ebben a videóban egy hazai utakon is előforduló, idősebb típust vizsgáltak. A nagyjából egy tonna tömegű, kilencvenes évekből származó Ford Fiestát az elérhető végsebessége környékén, 160 km/órával küldték a falnak. Az eredmény látványos, az autó gyakorlatilag eltűnt a B-oszlop vonaláig, az egész karosszéria pár centiméteres fémlappá gyűrődött össze.

Nyaktörő tempó helyett az országúton megengedett legnagyobb sebesség, 90 km/óra is elég az életveszélyes balesethez, ha az ember nem egy modern, megfelelő biztonságot nyújtó autóban ül.

Ebben a tesztben például egy öreg, szinte már veteránnak számító olasz kisautót engedtek bele 90 km/óra körüli tempóval egy jóval modernebb és magasabb méret-, illetve árkategóriát képviselő BMW 5-ös kombiba. 

A videó magáért beszél, a BMW gyakorlatilag alig deformálódott, a Fiat orra viszont teljesen eltűnt, az első ülés pedig teljesen összecsúszott a pedálokkal, a kormánnyal és a műszerfallal.