1967-től 2002-ig tartott a Chevrolet Camaro első korszaka, majd 2009-ben az amerikaiak újraindították gyártását, 47 év alatt már a hatodik generációját tapossa. Ötmilliót gyártottak belőle, és a harmadik generáció jelenleg a szakadt, leharcolt, utolsó benzinpamacsokat köpő bontószökevény képében él a fejünkben.

Nincs olyan amerikai film, amiben ne így jelenne meg a nyolcvanas évek Camarója. Ez a gonosz autója, de főleg a csóró gonoszé, ebbe kerülnek hátra véres hullák, és ezzel menekülnek billegve, csikorgó gumikkal, 60 km/órával a rendőrök elől.

Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 1

A harmadik Camaro már segédváz és laprugós hátsó futómű nélkül készült. A futómű elöl MacPherson rendszerű volt, hátul csatolt lengőkaros, csavarrugókkal. Újdonság volt a benzinbefecskendezés, a négyfokozatú automatikus váltómű, a négyhengeres motor, a 16 colos kerék és a lejtőshátú karosszériaforma is. 1967 óta ez volt a Camaro első teljes megújulása.

Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 2

Pedig fénykorában, gyári állapotban ma már valódi veterán és kívánatos darab a harmadik generációs Camaro, csak épp nagyon ritka. Ezért valódi kincs ez az 1987-es Chevrolet Camaro Z28 IROC-Z, 5,7 literes V8-as motorral, alig több mint 160 megtett kilométerrel az órájában. 

Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 3Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 4

Minden porcikája gyönyörű állapotnak örvend, a 16 colos kerekein 245/50 Goodyear Eagle VR50 típusú abroncsok feszülnek, a beltérben nincs egy szakadás, egy repedés, az autó padlólemeze abszolút rozsdamentes. 

Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 5Ez a makulátlan Camaro visszarepít a nyolcvanas évek Amerikájába 6

Jelenleg 40 ezer dolláron (12 millió forint) áll az autó licitje a Bringatrailer.com oldalán.