Júniusban rendezték a Fuji Speedway versenypályán a 86 Style találkozót, amely 2010 óta a Toyota AE 86 (Hachiroku) és GT 86 tulajdonosok legfontosabb zarándoklati célpontja minden évben. Idén itt lehetett élőben látni a GT 86 utódját, a GR 86-ot, ráadásul nemcsak gyári változatban, hanem már tuningolva is.

Az egyik izgalmasabb verzió a TOM’s Racing narancssárga autója volt. A Toyota tesztpilótája, Tacsi Nobuhide és egy Toyota-márkakereskedés mérnöke, Ojiwa Kijosi által 1974-ben alapított TOM’s Racing-istálló közel fél évszázada készít fel Toyota versenyautókat különböző szériákba, miközben utcai modellek tuningolásával is foglalkozik.

Legfrissebb munkájuk során a GR 86 teljes body kitet kapott, amelyet a csapat Super GT-ben induló GR Supra versenyautója inspirált. Sárvédő-szélesítésekkel, első és oldalsó szplitterekkel, fekete, „kacsafarok” jellegű hátsó légterelővel, hatalmas felnikkel – rajtuk alacsony oldalfalú sportgumikkal – látták el a legújabb Toyota sportmodellt.

Még nincs is, de már faragják az új Toyotát 2Belül a legizgalmasabb változtatás a digitális kijelzővel ellátott sportkormány, amely segít, hogy a váltásokat a lehető legpontosabban hajthassa végre a szerencsés sofőr. Nemcsak a tulajdonosnak lesz jó dolga az autóval, erről a saját fejlesztésű, Barrel elnevezésű sportkipufogó gondoskodik, amely szabadjára engedi a 2,4 literes 235 lóerős boxermotor hangját.  A Lexus F-széria mintájára srégen egymás fölé helyezett kipufogóvégek miatt a lökhárító és a diffúzor is átalakult.

Nem nyúlt a motorhoz a szintén komoly motorsportmúlttal rendelkező SARD sem, egyelőre ők is a külsőt szabták át a hátsókerék-hajtású GR 86-on. A GT1 néven futó optikai csomagban átalakított lökhárító, sárvédő és küszöbszélesítések is szerepelnek. Hátul az apró gyári spoiler helyett valódi szárnyat, egyedi, fekete hátsó lámpákat és nagyobb kipufogókat szereltek a GR 86-ra. Persze ne feledkezzünk meg a 18 colos BBS felnikről sem.

Az utastérben új, fekete-vörös színű, Alcantara-bőr kárpitozású sportüléseket építettek be, de a biztonsági öveken is feltűnik a SARD-logó.

Teljesítménynövelő csomag egyelőre nem készül a 2,4 literes boxermotorhoz, mivel korábban, a GT 86-hoz fejlesztettek már turbókitet (amellyel 300 lóerő fölé nőtt a kétliteres motor teljesítménye), valószínű, hogy hamarosan a GR 86-hoz is elérhető lesz hasonló.

Még nincs is, de már faragják az új Toyotát 4