Az első generációs Mazda MX-5 pár éve még a millió forint alatti, de erősen rohadó kategóriában szerepelt a használtautó-kínálatban. Ezekben volt még 1-2 lyukas padlóval eltolható szezon, és aki nem akart komoly összeget rálocsolni a felújításra, az bontóba tolta a gépet.

Így az NA kódjelű roadster ma már keresett ritkaság, 2,5-3 millió forintról induló árakkal. A hazai piacon alig akad eladó, gyakorlatilag tíz alatt stagnál a számuk már rég, ezért is fájdalmas látni, hogy egy-egy darab életciklusa hogy ér véget.

Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 1

Erre szomorú példa ez az Egyesült Államokban árult példány. Valaki úgy érezte, hogy a nyolcvanas évek végén ébredő gömbölyű, arányaiban teljesen harmonikus formát érdemes lebombázni némi háború előtti stílussal. A pótkerék így kikerült a csomagtérfedélre, a frontrész pedig ordas hűtőráccsal ellátott csőrt kapott. Van benne némi hasonlóság napjaink BMW-veséihez, de valószínűleg ez a lázálom volt előbb, hiszen 2018-ban építették át a kocsit. 

Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 2Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 3

Az autóért még ilyen állapotban (vagy talán pont azért) is elkérnek kétmillió forintnyi dollárt, és az amerikai autóvásárlók sokszínűségét ismerve lehet, akad majd olyan vevő, aki boldogan fizet érte, mert mindig is ilyen autóról álmodott.

Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 4Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 5Ez már nem tuning, hanem valódi autókínzás 6