Ügyesen használták ki a Mitsubishinél az Evolution modellnevet. Minden gyártó, amely homologizációs céllal gyártott sportmodellt, használhatta volna, mégis a Lancerrel forrt össze, és ezzel az Evo ma lényegében egyet jelent a Lancer Evolution sorozattal. Pedig ott a BMW E30 M3, a Mercedes 190E Evo, vagy a Sierra és Escort Cosworth modellek, és még sorolhatnánk. De még a Mitsubishinél is akadt még egy Evo.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 1
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 2

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 15
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 16
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 17
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 18
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 19
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 20
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 21
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 22
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 23
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 24
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 25
Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 26
Fotó megosztása:

Ez azonban nem a szokványos pálya, vagy raliversenyekre homologizált modell alapjául szolgált. A Pajero Evolution pontosan azért jött létre, hogy a Mitsubishi rajthoz állhasson a Párizs-Dakar-ralin. 1997-1999 között versenyeztek a Pajero alapú versenyautóval, ami alapján joggal mondhatjuk, hogy teljességgel lehetetlen, hogy ugyanarról az autóról van szó, vagy hogy bármely részegységük egyezne.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 27

Pedig a T2-es kategóriában való részvételhez pontosan az kellett, hogy a Mitsubishi kiadjon egy Evolution szériát a Pajeróból. Ez viszont már elég más lett, mint a széria Pajero. Motorja 3,5 literes V6-os, 275 lóerős 6500-as fordulatszámnál, automata váltója pedig ötfokozatú. Furcsa választás egy sportmodellhez a lusta automata, de mivel a Pajero Evolution egy tereprali autó, egészen más az igény, mint például egy Lancer Evónál.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 28

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 29

Hajtásláncát erős igénybevételre tervezték. Elöl-hátul Torsen rendszerű önzáró differenciálművet kapott állandó összkerékhajtással. Futóműve elöl dupla lengőkaros, hátul multilink, kimondottan a Pajero Evo számára fejlesztve. Karosszériáját is alaposan átdolgozták. Látványosan kiszélesítették a sárvédőit, egyedi lökhárítókat kapott és még légterelőt is hátra az elmaradhatatlan pótkerék fölé.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 30

Csupán 2500 darabot gyártottak belőle csak a japán piac számára és egy most épp eladó Angliában, amit tavaly importáltak Japánból. A 10 000 fontos jelenlegi ár nem is túl magas a közel hibátlan állapotú, kicsit több mint 141 000 kilométert futott ritkaságért.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 31