Ügyesen használták ki a Mitsubishinél az Evolution modellnevet. Minden gyártó, amely homologizációs céllal gyártott sportmodellt, használhatta volna, mégis a Lancerrel forrt össze, és ezzel az Evo ma lényegében egyet jelent a Lancer Evolution sorozattal. Pedig ott a BMW E30 M3, a Mercedes 190E Evo, vagy a Sierra és Escort Cosworth modellek, és még sorolhatnánk. De még a Mitsubishinél is akadt még egy Evo.

Ez azonban nem a szokványos pálya, vagy raliversenyekre homologizált modell alapjául szolgált. A Pajero Evolution pontosan azért jött létre, hogy a Mitsubishi rajthoz állhasson a Párizs-Dakar-ralin. 1997-1999 között versenyeztek a Pajero alapú versenyautóval, ami alapján joggal mondhatjuk, hogy teljességgel lehetetlen, hogy ugyanarról az autóról van szó, vagy hogy bármely részegységük egyezne.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 2

Pedig a T2-es kategóriában való részvételhez pontosan az kellett, hogy a Mitsubishi kiadjon egy Evolution szériát a Pajeróból. Ez viszont már elég más lett, mint a széria Pajero. Motorja 3,5 literes V6-os, 275 lóerős 6500-as fordulatszámnál, automata váltója pedig ötfokozatú. Furcsa választás egy sportmodellhez a lusta automata, de mivel a Pajero Evolution egy tereprali autó, egészen más az igény, mint például egy Lancer Evónál.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 3

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 4

Hajtásláncát erős igénybevételre tervezték. Elöl-hátul Torsen rendszerű önzáró differenciálművet kapott állandó összkerékhajtással. Futóműve elöl dupla lengőkaros, hátul multilink, kimondottan a Pajero Evo számára fejlesztve. Karosszériáját is alaposan átdolgozták. Látványosan kiszélesítették a sárvédőit, egyedi lökhárítókat kapott és még légterelőt is hátra az elmaradhatatlan pótkerék fölé.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 5

Csupán 2500 darabot gyártottak belőle csak a japán piac számára és egy most épp eladó Angliában, amit tavaly importáltak Japánból. A 10 000 fontos jelenlegi ár nem is túl magas a közel hibátlan állapotú, kicsit több mint 141 000 kilométert futott ritkaságért.

Ha Evo, akkor Lancer? Volt más ilyen Mitsubishi is 6