A 2000-ben bemutatott Clio V6 mai napig a legvadabb francia kisautó, egy igazi megvalósult lázálom. Olyan autó, amit ma rengeteg műhelyben összetákolnak, középre bedobott motorral, az eredeti fronthajtás helyett hátsókerék-hajtással, csakhogy ezt gyári mérnökök készítették a lehető legkomolyabb minőségben. 

Ma már egy gyártó sem vetemedik ennyire extrém, kis szériás bolondéria megvalósítására. A második generációs Renaul Clio alapjaira épülő gépben az első ülések mögött tulajdonképpen véget ér az utastér, a helyet pedig a Renault Lagunában használt 3 literes V6-os előbb 230, majd 255 lóerős változata foglalja el. Ezzel az autó 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 246 km/óra.

Felkészültséget kívánó, mondhatni gonosz karaktere legendássá tette, még profi versenyzők számára is kihívás volt a vezetése. Főleg igaz ez a facelift előtti (Phase 1-es) kivitelre. Ez a 2003-ig gyártott verzió volt az igazi nyers gyilkos, az utódja már átdolgozott futóművet, megerősített frontrészt, hosszabb tengelytávot kapott az erősebb motor mellé, így stabilabb, kiszámíthatóbb, és gyorsabb lett. 

Ilyen őrült autók már sosem lesznek – Renault Clio Sport 3.0 V6 1

A középmotoros Clióból a 2000-es évek elején mindössze 1513 példány készült, melyek közül az egyik kiváló állapotban lévő darab most eladósorba került. 

Ilyen őrült autók már sosem lesznek – Renault Clio Sport 3.0 V6 2

Bár kevés akad belőle, már új korában érezték többen, hogy gyűjtői darabként vitrinbe kell tenni. Így lehet, hogy ma is akad 2000 kilométert futott példány 2002-ből. Gyakorlatilag új, úgy néz ki, mint a kétezres évek elején, Dániában cserélt gazdát eddig, most pedig várja az új vevőt, 32,3 millió forintos áron!

Ilyen őrült autók már sosem lesznek – Renault Clio Sport 3.0 V6 3Ilyen őrült autók már sosem lesznek – Renault Clio Sport 3.0 V6 4Ilyen őrült autók már sosem lesznek – Renault Clio Sport 3.0 V6 5