Piacra dobása idején az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio volt jó ideig a leggyorsabb szabadidőjármű, ami valaha végigszaladt a Nürburgringen. A körideje: 7 perc 51,7 másodperc! Olyan nagynevű modelleket utasított ezzel maga mögé, mint a Range Rover Sport SVR, vagy a Porsche Cayenne Turbo S, amely elsőként lépte át a 8 perces álomhatárt az SUV-kategóriában (jelenleg egy Mercedes a leggyorsabb).

A 2,9 literes, ikerturbós V6-os motorral (510 LE, 600 Nm) szerelt, állandó összkerékhajtású Stelvio Quadrifoglio tehát már gyárilag az egyik legbrutálisabb SUV, de úgy tűnik, ezt is lehet tovább fokozni. Már ebben a gyári formában is csak névleg szabadidő-autó, hiszen a kategóriára jellemző legmarkánsabb vonásai mind eltűntek. 

Fából vaskarika ez a 600 lóerősre húzott, ültetett, szélesített Alfa Romeo Stelvio 1

Alacsonyabban ül, rugózása feszes, terepre teljesen alkalmatlan. Ha pedig már így van, akkor miért ne lehetne még radikálisabb? Gondolták ezt egy angol tuningműhelyben, és a motort 600 lóerőre húzták, a karosszériát még lentebb ültették, a nyomtávot pedig megnövelték. 

Fából vaskarika ez a 600 lóerősre húzott, ültetett, szélesített Alfa Romeo Stelvio 2

Az egyedileg készített karosszériatoldatokkal, kipufogórendszerrel, Eibach futóművel felszerelt gépért 27 millió forintnyi angol fontot kérnek. Komoly ár, de aki ekkora testtel akar földöntúli dinamikát, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. 

Fából vaskarika ez a 600 lóerősre húzott, ültetett, szélesített Alfa Romeo Stelvio 3Fából vaskarika ez a 600 lóerősre húzott, ültetett, szélesített Alfa Romeo Stelvio 4Fából vaskarika ez a 600 lóerősre húzott, ültetett, szélesített Alfa Romeo Stelvio 5