Általában csak legendák, sokszor, sokféleképp elmesélt történetek keringenek a kilométerórán a 160 km/órás bejegyzést elhagyó száguldó Zsigulikról. Tudjuk, hogy – avatott kezek által bütykölve – képes rá a gép, de mindig jó bizonyító erejű videót látni.

Amikor átlépi a 160-at a mutató, hát az valami frenetikus. Ledőlnek a falak, átszakadnak a gátak, a nyers érzelmek üvöltve töltik be az utasteret, és még a határon pörgő négyhengeres hangját is elnyomják. 

A korabeli típusok csúcsa a Vaz 2106, vagyis az ezerhatos motorral szerelt, két körlámpás Zsiguli képes volt erre a mutatványra (a műszerfal alapján a felvételen szereplő gép inkább 2101-es, de ugye nem tudni, mi van a motorháztető alatt). Az 1,6 literes négyhengeresnek ugyanis 117 Nm nyomatéka volt a 103 Nm helyett, így élénkebben reagált, könnyebben gyorsult, végsebessége 150 km/óra, ami a műszerfalon bőven magasabb értéket jelent.