Néhány hónapja kezdték meg az új BMW M3-as modellek forgalmazását világszerte, most pedig felkerült az Instagamra egy videó, amelyben egy elég erősen összetört példány látható, valahol Európában. Ráadásul nem a sima M3, hanem a Competition. 

Mi a különbség az M3 és a Competition között? A videó után eláruljuk!

A BMW M4 GT3 versenyautóval párhuzamosan fejlesztett, M3 és M4 modellek motorja hagyományosan háromliteres, soros hathengeres, de a korábbiaknál könnyebb, szilárdabb szerkezetű blokkról van szó. Az üzemi hőmérsékletet a kerékjárati ívekben elhelyezett, kiegészítő, magas hőmérsékleti hűtők igyekeznek optimális szinten tartani; a Competition modellek kiegészítő motorolaj- és váltóolajhűtőt is kapnak.

  BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Méretek    
H x Sz x M
(mm)
4794 x 1903 x 1433 4794 x 1887 x 1393
Tengelytáv (mm) 2857 2857
Csomagtartó
térfogata (l)
480 440
Abroncsméret (e/h) 275/40 ZR18
285/35 ZR19
275/40 ZR18
285/35 ZR19
Menetkész tömeg,
sofőr nélkül (kg)
1705 (1730) 1700 (1725)
Max. terhelhetőség (kg) 505 (480) 455 (430)
Közeg-ellenállási
együttható (Cw)
0,33 0,34
  BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Motor    
Lökettérfogat
(cm3)
2993 2993
Max teljesítmény
(LE / ford.)
480/6250
(510/6250-7200)
480/6250
(510/6250-7200)
Max forgató-
nyomaték
(LE / ford.)
550/2650-6130
(650/2750-5500)
550/2650-6130
(650/2750-5500)
Üzemanyag-
fogyasztás (l/100 km)
10,8 (10,2) 10,8 (10,2)
CO2-kibocsátás
(g/km)
248 (234) 248 (234)
Valaki máris összezúzott egy új BMW M3 Competitiont 2

BMW M3 Competition

  BMW M3
(M3 Competition)
BMW M4
(M4 Competition)
Menetdinamika    
0-100 km/óra
gyorsulás
(mp)
4,2 (3,9) 4,2 (3,9)
0-200 km/óra
gyorsulás
(mp)
13,7 (12,5) 13,7 (12,5)
80-120 km/óra
gyorsulás, 4. fokozat (mp)
4,1 (2,6) 4,1 (2,6)
80-120 km/óra
gyorsulás, 5. fokozat (mp)
5,6 (3,4) 5,6 (3,4)
Végsebesség (km/óra) 250 (290) 250 (290)
Valaki máris összezúzott egy új BMW M3 Competitiont 3

BMW M4 Competition

A BMW M3 Competition listaára Magyarországon 29,1 millió forint, az M4 pedig 29,6 millióról indul.