A közelmúltban alapos cikkünk járta körbe a KGST-típusok hazai árhelyzetét. Az írásból kiderült, hogy a klasszikus Ladák, a 2101, a 2102 kombi, a 21011, 21013, 2103 típusok drágultak meg igazán, ezekért jó állapotban akár 4-5 millió forintot is elkérnek.
Felfelé kúsznak a kétütemű Wartburgok, Trabantok vételárai is, lemaradva követi a trendet a korabeli Dacia, Skoda. A kései próbálkozások, a Szovjetúnió összeomlásával párhuzamosan piacra dobott típusok viszont eddig kimaradtak a veteránosok látóteréből.
Túl sok van belőlük, túl modernek, érdektelenek, de az idő mégis nekik dolgozik.
Itthon például a Skoda Favorit még mindig a pár százezres nagypapa autó, több pénzért lehetetlen eladni, még rozsdamentes, kevés futott kilométerrel is. Csehországban viszont már keresett típusnak számít, ott jobban dolgozik a nosztalgia faktor.
Ugyanebbe a helyzetbe kerülhet a Lada Samara is, amiért az orosz piacokon kérnek egyre többet. Ez a képeken szereplő, vörös darab például kerek egymillió rubelért (4 000 000 forint) keres új gazdát, tehát ott már mernek annyit kérni érte, mint nálunk egy veterán ezerötös, dupla kerek lámpás Zsiguliért.
Mindössze 6400 kilométert futott, az utóbbi harminc évet garázsban töltötte, ráadásul nem egy beázó, hófútta fészerben. Így nincs rozsda, gombás gumialkatrészek, csak makulátlan gyári állapot. A hátsó üléseken még az összeszerelés során felhúzott védőfólia is ott díszeleg, minden elem gyári, kivéve a könnyűfém felniket.