A gyorsulási versenyek világában egy autót akkor vesznek igazán komolyan, ha rajtoláskor megemeli az orrát. Ehhez már kell nyomaték, ezer lóerő alatt csak trükkös súlyelosztással lehet ezt elérni. 

A 2-3000 lóerős gépeknél viszont már alattomos veszélyt jelent ez, könnyen brutális balesethez vezethet a megemelkedő orr: 

Viszont van, amikor beüt a szerencse, és az elszállást nem követi brutális ütközés. Ez az 1969-es, dupla turbós, 3500 lóerős V8-as Chevrolet Camaro például megúszta, és a szerencse mellett a sofőr, Tim Slavens profi reakciója, gyors reflexei is sokat segítettek, miután mind a négy kerék aszfaltot ért.

Még rendkívülibb az eset annak tudatában, hogy ugyanez a gép másnap szintén rajthoz állt, és gond nélkül futott 311 km/órás végsebességgel célba a nyolcad mérföldes távon.