Ha a BMW-nek lehet Art Car-ja, miért ne lehetne a Lexusnak is, gondolta a japán márka spanyolországi képviselete. Annyit azért csavartak a dolgon, hogy nem neves művészeket kérnek fel egy-egy autójuk dekorálására, hanem amatőr (vagy profi, de semmiképp nem világhírű) alkotókat. Idén másodszor írtak ki pályázatot egy UX városi szabadidőjármű díszítésére. A tavalyi halpikkelyes megoldás után idén egy virágszirom-terv nyerte meg a közönségszavazás első díját.

A Zen Garden névre keresztelt alkotás fehér papír virágszirmok ezreivel borította be a karosszériát. Jordi Iranzo és Angela Montagud nem egészen egy hónap alatt készültek el mozgó virágoskertjükkel. „Zen kertünkben a Lexus tökéletes harmóniát képvisel, ez a természet, a technológia és az innováció egyesülése. Az ember által létrehozott geometriai vonalakat és kifogástalan szimmetriát növényi élet fedi” – mondták a Clap Studio művészei, akik tudatosan nem műanyaggal, hanem papírral dolgoztak, hiszen az a japán képzőművészet központi alkotóeleme.

Ilyen szép időben az autók is kivirágoznak 2

„A fény a japán művészet és formatervezés másik alapvető összetevője, általa alakul át szinte élőlénnyé a Lexus UX. A beesési szögtől, a tónustól és az intenzitástól függően különböző textúrák és színek jönnek létre végig a nap folyamán” – elemezték munkájukat az alkotók.

A pályázat döntőjébe bejutott öt másik alkotás is izgalmas volt egyébként: két viszonylag hagyományos, mintákkal borított autó mellett volt egy olyan terepjáró, amit félkör alakú tükörlappal vágtak ketté, egy másikat élő vadvirágokkal borítottak be és folyamatosan locsoltak, az utolsó pedig a görög romtemplomok hagyatékát ötvözte egy bulis szabadtéri kemping élményével.

ux-gif