7 perc 29,81 másodperc alatt ért körbe a Porsche Panamera Turbo S a Nürburgringen és ezzel egészen idáig tartotta az exkluzív négyajtósok rekordját. Most, hogy több mint 200 méterrel lett hosszabb a referenciaként használt táv, újra megindult mindenki, hogy megdöntse a másik köridejét és ebben a harcban most a Mercedes-AMG GT 63 S 4matic+ 4 door foglalhatja el a trónt. Valószínűleg csak ideiglenesen.

Így a télhez közeledve már hűvösebb a levegő, de még száraz az aszfalt, tehát pont ideálisak a körülmények ahhoz, hogy nagyon jó időket lehessen menni egy olyan pusztítóan erős autóval, mint a 639 lóerős biturbó V8-assal szerelt, négyajtós AMG GT.

Demian Schaffert fejlesztőmérnök ült be és hivatalosan mért, közjegyző által igazolt köridőket ment, melyek közül az egyik 7 perc 27,800 másodperc, a másik azonban már csak 7 perc 23,009 másodperc.

Teljesen közútra alkalmas autóval futották meg a rekordot, éppen olyan AMG GT 4 doorral, amilyenben én is megpróbáltam életben maradni az eső áztatta utakon. Az ő feladatukat azonban nagyban megkönnyítette az eleve pályára szánt Michelin Pilot Sport Cup2 gumiszett, mellyel az autót szerelik. Semmilyen változtatást nem hajtottak végre a motoron, így a 4,0 literes, két turbóval megfújt V8-as is épp úgy 639 lóerős és 900 Nm nyomatékú.

Eddig a rekordokat a 20,6 km hosszú szakaszon mérték, ám 2019 végétől 232 méterrel lett több a pálya, így a köridők 20,832 km-re vonatkoznak. Most pedig nézd meg, hogyan zúz rajta végig az AMG!

Forrás: Mercedes AMG