Szívemnek nagyon kedves az Alfa Romeo Giulia QV és nekem mindig az M3-as BMW marad az igazi sportszedán, de a Jaguar csinált valamit, amire lehetetlen nem odafigyelni. A takarékosan és sportosan is viselkedni tudó turbómotoros autók közé bedobta az XE SV Project 8-at, ami egy nagyon durván átreszelt XE, az orrában kompresszoros V8-assal.

Annyira komolyan vették az angolok, hogy kétszer is döntöttek négyajtós rekordot vele a Nordschleifén. A 21 kilométer hosszan kanyargó versenypályán 7 perc 18,361 másodperces időt futottak vele. Illetve a Track Pack változattal, amiből kihajították a hátsó üléseket, és két tisztességes kagylóülés került az elsők helyére.

300 példányt készítenek csak az autóból, ami kívülről úgy néz ki, mint egy Jaguar XE, ami a kelleténél több szteroidot szedett a heti hét edzés mellé. Hatalmas kerékjárati ívek, karbonterelők és fix hátsó szárny van rajta, az oldalára pedig ugró jaguárt tetováltak. A felnik mögött elöl 400 mm-es karbon-kerámia tárcsák és hatdugattyús nyergek figyelnek.

A Jaguar, ami versenypályára született 3

5,0 liternyi V8-ast és egy kompresszort is betuszkoltak az XE-be a Jaguar Special Vehicle Operations részlegének bolond mérnökei. 600 lóerős és 700 Nm nyomatéka van, amivel 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 320 km/óra. Hozzá 8 sebességes automata váltó kapcsolódik és összkerékhajtás, méghozzá aktív, nyomatékvektorozós differenciálművel.

A Jaguar, ami versenypályára született 4

Igazi ritkaság az XE SV Project 8, amiből csak 35 darab jutott Amerikába. A most eladó, 1300 kilométert futott autó már kétségkívül gyűjtői példány, de azért kicsit remélem, hogy az aukció nyertese legalább egyszer meghajtja tisztességgel.

A Jaguar, ami versenypályára született 5