A legélvezetesebb autók ismérve az egyensúly. Nem túl erősek, de a lóerők mind kiélvezhetőek. A hangulatuk sosem bazári, és a formájuk örök klasszikus, ami ugyanúgy jól mutat 1990-ben, mint 2020-ban. Ezek az autók viszont ritkák, vagy drágák, vagy mindkettő egyszerre.

A Volkswagen Golf Rallye pedig mindkét kategóriába beletartozik, amit ennek az eladó darabnak a 39 ezer eurós (14,2 millió forint) vételára is mutat. A Volkswagen eredetileg azért fejlesztette ki a típust, hogy a ralivébén a Lancia Delta hegemóniáját megtörje. Ez kicsit sem sikerült, de az autó annál érdekesebb. 

Egy vagyont kérnek ezért a 30 éves Volkswagen Golfért, de érthető az árazás 1Egy vagyont kérnek ezért a 30 éves Volkswagen Golfért, de érthető az árazás 2

A VW nagyrészt abból rakta össze a Rallye Golfot, amit a polcról le tudott venni. A gyári 15 colos keréktárcsákkal együtt a futómű is a malacorrú, B3-as Passat G60 Syncro változatából érkezett, az 1,8 literes, G-feltöltős négyhengeres és a jellegzetes négylyukú kerékkupakos felni szintén.

Ebben az eladó darabban viszont nem a G-feltöltős különlegesség dolgozik, hanem egy modernebb Audi S3-ból származó, turbós 1,8 literes négyhengeres, ami 250 lóerőt, és 350 Nm nyomatékot termel. Annyira nem fájdalmas ez a csere, így a valódi raliváltozat teljesítményszintjét hozza a könnyű építésű, mai szemmel nyers sportkocsi. A motor mellé potensebb fékek is beépítésre kerültek, elől a Porsche 996 GT3 fékrendszere dolgozik. A jól dokumentált előéletű autót a svéd John’s Garage árulja.

Egy vagyont kérnek ezért a 30 éves Volkswagen Golfért, de érthető az árazás 4Egy vagyont kérnek ezért a 30 éves Volkswagen Golfért, de érthető az árazás 5Egy vagyont kérnek ezért a 30 éves Volkswagen Golfért, de érthető az árazás 6

Forrás: www.johnsgarage.se
Kapcsolódó címkék: 1.8t Golf syncro Volkswagen