Tíz év – ennyi időre volt szükség ahhoz, hogy elkészüljön a “Bella-1” névre keresztelt, könnyűszerkezetű repülőgép, amely a sarkvidék, Szibéria és Oroszország távol-keleti része között szállíthatna utasokat és csomagokat.

A különleges gépet arra tervezték, hogy 5-6 embert a lehetőségekhez mérten a legkényelmesebb körülmények között szállítson, nagyjából 1000 kilométeres távon. Főleg olyan településeket, pontokat érintve, ahol nincs a közelben repülőtér. Ilyen helyek például a kőolaj-kitermelő helyek, határvédelmi gócpontok, geológiai állomások vagy a mostoha időjárási körülmények miatt elzárt kisebb települések. De a turisztika is szerepelt a tervek között.

A “Bella-1” gyakorlatilag bármilyen sík terepen képes le- és felszállni, legyen az hófödte szántó, mocsár, mező vagy akár egy tó felszíne, hiszen a gép alján egy hatalmas légpárna van. A fejlesztéseket 1994-ben fejezték be és az első sikeres tesztrepülést 1996-ban hajtották végre.

 

A “Bella-1”-projekt kitűnő alternatíva arra is, hogy a repterek használatának méregdrága költségeit megspóroljak, így a kétéletű gép üzemeltetése jóval kevesebb pénzt emészt fel. A speciális repülőgép maximális sebessége 250 km/óra, repülési magassága pedig 3 kilométer. A hajtásról egy 210 lóerős Continental IO-360 léghűtéses motor gondoskodik, amelyet főleg Cessna kisrepülőkben alkalmaztak.

Az orosz repülőgép, amit simán ufónak nézhetett bárki 1

Az orosz repülőgép, amit simán ufónak nézhetett bárki 2

 

Az orosz repülőgép, amit simán ufónak nézhetett bárki 3

Az orosz repülőgép, amit simán ufónak nézhetett bárki 4