Sokan úgy gondolják, hogy csak akkor az igazi az autózás, hogyha benzin vagy gázolaj fogy literszámra. Mára viszont az elektromos autók között is vannak egész élvezetesen vezethető gépek, és nem kell feltétlenül Porsche Taycant venni ehhez. A MINI szerintem mostanra már egy kicsit jobb villannyal, mint nélküle.

Ha már a kipufogó durrogása is egészen szerény lett, akkor tényleg nagyobb örömöt rejt az akksik miatt alacsony súlypontú, rettenetesen nyomatékos (270 Nm rögtön), stabil kisautó. Ezért mertek vele elindulni egy romániai hegyi felfutó 5 km-es szakaszán, melyet 3 perc 8 másodperc alatt teljesített a MINI Cooper SE.

Mivel az elektromos MINI nehéz (1365 kiló), ezért néhány dolgot kipakoltak belőle, mint a hátsó üléseket és még néhány alkatrészt. A futómű és a fékek, valamint a hajtáslánc gyári maradt, de a biztonsági előírások miatt két kagylóülés és bukócső került az autóba. Összességében azért 150 kg-ot sikerült lefaragniuk az autó súlyából.

Villanyautóval sem lehetetlen versenyen indulni és felkészíteni rá, ez egészen biztos. A motorhangot mellőzni kell ugyan, de az élményt nem.