A Lexus észak-amerikai képviselete független specialisták bevonásával különlegesen felkészített luxusterepjárót épített a Rebelle-rali tavalyi győztesei, Rachelle Croft és Taylor Pawley számára. A címvédő páros tavaly egy csaknem szériakivitelű GX 460 volánja mögött vágott neki Észak-Amerika első, kizárólag női csapatok számára kiírt terepralijának, idén pedig az egy méretosztállyal nagyobb LX 570-est választották – ám ezúttal szó sincs gyári állapotról. Mivel a LX 570 eleve a kiváló terepjáró, Toyota Land Cruiser Lexus átirata, így a legtöbb terepen otthonosan mozog, de a tervezők, biztosra mentek. 

A 2020. október 8–17. között, több mint 2000 kilométeres távon zajló Rebelle-ralira épített autó, a Lexus J201 Concept leglátványosabb és legfontosabb módosítása a futóművet érinti. A szabad hasmagasságot megnövelték, méghozzá négy fokozatban: elöl 51-122 milliméter, hátul 25-104 milliméter tartományban módosítható az autó legalacsonyabb pontja és a talaj közötti távolság.

Kőkemény versenyterepjáró, kizárólag hölgyeknek 1

GALÉRIA

A lengőkarokat és a távtartókat is kicserélték, és hogy biztosra menjenek, masszív védőelemekkel óvják a terepváltót, az üzemanyagtartályt és a motorblokkot az alulról érkező sérülésektől.

Bár a Rebelle-rali nem az abszolút sebességről, hanem a kitartásról, a tájékozódásról, a hatékony együttműködésről szól, a tervezők úgy döntöttek, nem hagyják alapállapotában az 5.7 literes, V8-as benzinmotort. A tetőlemez szintjébe emelt sznorkelen keresztül lélegző erőforrás teljesítményét egy Magnuson TVS1900 kompresszor segítségével a gyári 383-ról 550 lóerőre emelték, a forgatónyomaték 546-ról 746 Nm-re nőtt; ehhez a teljesítményhez elengedhetetlenek a speciális, belső hűtésű féktárcsák és versenyhasználatra méretezett fékbetétek.

Kőkemény versenyterepjáró, kizárólag hölgyeknek 2

A differenciálművek sűrített levegős rendszerrel, gombnyomással zárhatók, a 17 colos offroad keréktárcsákra szerelt, 33 colos (285/70 R17) terepabroncsokban a fedélzeti kompresszor segítségével bármikor villámgyorsan a terepviszonyok függvényében módosítható a nyomás. Ez utóbbi két rendszer kezelésére, a LED-es terepvilágítás be- és kikapcsolására, valamint az akkumulátor töltöttségének ellenőrzésére egy speciális okostelefonos alkalmazás szolgál.

Kőkemény versenyterepjáró, kizárólag hölgyeknek 3

Mindkét lökhárítót lecserélték; elöl 4,5 tonna teherbírású csörlőt helyeztek el, és mentési pontokat alakítottak ki, a hátsóra a komplex tetőcsomagtartó-rendszerhez vezető létra mellett két kihajtható tárolóelemet rögzítettek: az egyikre a pótkereket, a másikra két darab, egyenként 19 literes vizes kannát szereltek.

A csomagtartóban speciális fiókos tárolórendszer, egyedi alumínium bőröndkészlet, valamint két kutyaitató tálka kapott helyet.

Forrás: Smarter Media
Kapcsolódó címkék: Lexus LX terepjáró verseny