Jelenlegi tulajdonosa 2017 óta viseli gondját ennek az 1930-as (!) évjáratú Ford A-modellnek. Az elmúlt három év folyamán jelentős átalakításon esett át a mai világban már különcnek mutatkozó hot rod kupé. Ennek részeként kapott többek között egy 1955-ös Dodge-ból származó, 4,4 literes Super Red Ram Hemi V8-as erőforrást, illetve egy ötsebességes Tremec T5 manuális váltót.

Sötétszürke festését állítólag a Porsche 356-os ihlette, de „importnak” számít a MG-kormánykerék és az üzemanyagtartály is – utóbbi eredetileg egy 1932-es Fordé volt. Természetesen kívül is rengeteg változás érhető tetten, többek között a tűzfalat megfordították és újrahegesztették, párnázott vinyltetőt helyeztek fel. Feketére festett, 16”-os acélkerekeire 1941-es Mercury kerékagyat és Firestone gumikat erősítettek. 

Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 1
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 2

Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve

Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve

Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 12
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 13
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 14
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 15
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 16
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 17
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 18
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 19
Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 20
Fotó megosztása:

Az utastérbe belépve látható, hogy belül sem tétlenkedtek, a testszínű műszerfalat is egy 1937-es Fordból emelték ki, valamennyi mérőórával, világításvezérléssel, a keresztyűtartóval és az AM-rádióval együtt. Az aktuális sebesség mellett az olajnyomásról, a motorhőmérsékletről, az akkumulátor töltöttségéről és az üzemanyagszintről is könnyedén tájékozódhatunk.

Az óra szerint nagyjából 115 000 kilométert mentek az A-modellel, de nyilvánvalóan nem ismert, mennyi az összfutásteljesítmény. Annyit tudni, hogy mostani tulajdonosa körülbelül 800 kilométert tett meg az autóval.

Négy keréken száguldó történelem, újraöltöztetve 21

4,4 literes motorját króm szelepfedelekkel és kettős szívó hatású karburátorral dobták fel, a kipufogórendszer pedig úgy tervezték meg, hogy a kipufogógázt az autó alatt vezeti el egy hangtompítóval. Ugyanúgy a műszaki nyalánkságokhoz tartozik az elektronikus gyújtás, a gélszerű akkumulátor, a sebességfokozat-csökkentő indítómotor vagy éppen a pótkábelköteg.

Legutóbb két hónappal ezelőtt nyúltak a motorhoz, olajat cseréltek. Mindenesetre kijelenthető, hogy akármennyire is egy 65 éves erőforrásról beszélünk, a hidegindítás pöccre megy:

Jelen sorok írásakor még valamivel több mint 30 óra van hátra az online árverésből, az eddigi legmagasabb ajánlatot ígérő 28 ezer eurót, vagyis több mint 10 millió forintot adna ezért a 90 éves autóért.

Tudniillik, az A-modell a méltán híres T-modell utódja, melyből a Ford közel 5 millió darabot gyártott le számos kivitelben, 1927 és 1932 között. A Henry Ford nevével jelzett márkának ez akkoriban csakugyan kasszasiker volt.

Ilyen vezetni az 1930-as Ford A-modellt: