Anglia egyik legpatinásabb luxusautó-kereskedése, a Londonban található Topaz Detailing adja át az első Bugatti Divót tulajdonosának, és ahogy az egész karosszériát védőfóliával borítják be, az elképesztő. De természetesen érhető, hiszen nem akármilyen autóról van szó.

Először a legapróbb szennyeződéseket és porszemeket is eltávolítják az autóról, aztán egy speciális folyadék segítségével ráillesztik a védőfóliát az elemekre, kisimogatják a fólia alól a buborékokat, végezetül pedig jön a rámelegítés.

 

5,9 millió dolláros alapáron, tehát bőven több mint 1,8 milliárd forintért kínálja a Bugatti legújabb a Divót. A Chiron alapjaira épülő autóból mindössze 40 darabot készítettek, így garantáltan gyűjtői ritkaság válik belőle. A Divót a Bugatti hagyományaihoz hűen egy francia versenyzőről nevezték el. A 20-as években Albert Divo kétszer is győzelmet aratott a szicíliai Targa Florio versenyen.

Ahogy átadásra készítik fel az elsők között eladott Bugatti Divót, az több mint gyönyörű 1

90 kilogrammal több leszorítóerőt termel a Chironnál a Divo (összesen 456 kg-ot), ami az aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszériának köszönhető. Ezzel együtt a Divo súlya is csökkent 35 kilóval. A hátsó lámpája 44 apró, kivilágított uszonyból áll, a tetején pedig hatalmas NACA légbeömlőn át jut levegőhöz a W16-os turbómotor. 1,83 méter széles hátsó szárnya 23%-kal nagyobb a Chironénál.

Ahogy átadásra készítik fel az elsők között eladott Bugatti Divót, az több mint gyönyörű 2

8,0 literes, W16-os, négyturbós motorja 1500 lóerőt ad le 6700-as fordulaton, nyomatékból meg 1600 Nm áll rendelkezésre 2000 és 6000 között. Álló helyzetből 100-ra 2,4 másodperc alatt gyorsul a Bugatti Divo, a végsebességét 380 km/órára korlátozták. Utóbbira a kerekek extra terhelése miatt volt szükség, ami az alacsonyabb hasmagasság miatt áll elő, de a szárnyak által okozott nagyobb légellenállás sem segíti, hogy felvegye a versenyt a Chironnal.

A Top Gear csapata nyár végén már kis is próbálhatta a Divót:

 

Forrás: Carscoops