Egy nullkilométeres Ferrari 250 értéke normál esetben milliárdokban mérhető, az RM Sotheby’s nyári online aukcióján mégis 25,7 millióért talált gazdára a klasszikus sportautó egy példánya.

Nem csak az ár volt azonban töredéke a piacinak, hanem maga az autó is: nagyjából fele akkora, mint az igazi.

A Smart Fortwónál rövidebb, két és fél méteres autó 98 cm széles, 78 cm magas. Ennek ellenére komoly menetdinamikával rendelkezik: az egyhengeres, léghűtéses négyütemű motor már 110 cm3-es verziójában is 50 km/óra végsebességet tesz lehetővé, ebben a konkrét példányban azonban egy feljavított, 125 cm3-es kivitel található, a differenciálmű részlegesen önzáró kivitelű.

Egy vagyont ér ez a falatnyi Ferrari 2

A Harrington Group által gyártott apróság egyetlen ülésén szélesen terpeszkedve ül a sofőr, a kardánalagút a két lába között fut hátra, rajta a három előre- és egy hátrameneti fokozatot kínáló automata váltóval. A pedálok állítható. Az acél zártszelvény vázra épülő mini Ferrari elöl-hátul független felfüggesztést kapott, a kerekek természetesen küllősek, a fékeket pedig a Brembo szállítja, mert ennyi pénzért még szép!

Egy vagyont ér ez a falatnyi Ferrari 3

Az összképet működő duda, irányjelzők és fényszórók, belülről nyitható, szépen kidolgozott csomagtartó (benne pótkerékkel, ahogy kell), valamint rendezett motortér teszi teljessé.  A tapasztalatok szerint a picurka GTO nemcsak jól néz ki, de vezetni is élmény.

Ugyanitt egyébként az autónak egy kevésbé exkluzív példányát is árverésre bocsátották; ez jóval szerényebb, de még mindig mellbevágó: 3,5 millió forintnak megfelelő összegért talált gazdára. Az árkülönbséget nem csak a nagyobb motor indokolja: a piros autó egy limitált széria része volt – bizony, már ezen a szinten is léteznek exkluzív kiadások.

Egy vagyont ér ez a falatnyi Ferrari 4

És akkor a slusszpoén: a törpe Ferrarikat egy vietnámi cég gyártja és forgalmazza világszerte. Készítenek egyébként Mercedest, Porschét és nagyjából minden egyebet is, ami a tehetős gyűjtők garázsaiban előfordulhat: tapasztalatuk szerint ugyanis általában nagy becsben tartott, valódi klasszikusok mellé szokták társítani a picuri veterán sportautókat.

Forrás: RM Sotheby's